Del 10

Senaste:

När filmen var slut halv tolv kom jag på att jag började klockan åtta imorgon.

”Shit, I have to go now” sa jag.

“Why?” frågade Harry.

“Because that I start working tomorrow at 8, so I have to go home now and sleep” svarade jag.

“Okay, I can drive you, if you want?” frågade Harry och jag nickade. Vi gick ut till bilen och han körde mig hem.

”Thanks for a wonderful night” sa jag och gick ur bilen. Harry log mot mig och sa hejdå. Sen körde han iväg och jag låste upp dörren och gick in. Jag låste efter mig och gick sen tyst upp till badrummet och tvättade bort sminket och borstade tänderna. Sen gick jag in på mitt rum och bytte om till min sov t-shirt. Jag var verkligen dödstrött, så jag somnade innan jag hunnit lägga huvudet på kudden.





Jag vaknade långsamt av alarmet. Jag gick upp och in i duschen. Efter några minuter hade jag piggnat till. Jag klev ut och klädde på mig underkläder, ett vitt linne och svart kjol. Jag fönade håret och satte upp det i en knut. Sen gick jag ner för att äta frukost.
”God morgon Amanda, hade du kul igår?” frågade Bea som satt vid bordet.
”Ja, och hur är det med Jacob?” frågade jag och rodnade. Jag bredde mig en macka och hällde upp yoghurt i en skål och åt.
”Han har feber, men du, jag måste sticka till jobbet nu, klockan är sju” sa hon och gick bort till hallen.
”Okej, hejdå” sa jag.
”Hejdå” sa hon och gick ut. Jag åt upp och sen gick upp och borstade tänderna. När jag gjort det sminkade jag mig och då kom Andreas in i badrummet.
”Vad gör du uppe halv åtta?” frågade jag förvånat.
”Ja, jag somnade tidigt igår” sa han.
”Okej, men jag måste gå till bussen nu, hejdå” sa jag och gick snabbt in i mitt rum för att ta en väska. Jag la ner mobil, nycklar och pengar och sen gick jag ut och till busshållplatsen. Bussen kom någon minut senare och jag gick på den.
Jag klev av på busshållplatsen närmast cafét och gick in.
”Hey Amanda! You can start to bake a chocolate cake” sa Simon.
“okey” sa jag och gick in I köket.

 När klockan var tre sa jag hejdå till Simon och Malin, sen gick jag ut. När jag kom ut såg jag att Harry och Louis stod utanför.
"Hey, what are you doing here?” frågade jag förvånat.
“We was waiting for you” sa Harry och log.
“Okay?”
“Yes, and now should you go home with us and do something” sa Harry och skrattade.
“Okey” sa jag och log. Vi gick in i Louis bil och han körde hem till dem.
”What are we going to do? Frågade jag när vi kommit in.
”Have a movie day!” sa Louis och skrattade. Vi gick in och där i soffan satt resten av killarna och Andreas.
”Witch movie should we see first?” frågade Liam.
“Love Actually!” sa Harry och de andra killarna suckade.
”Okej” sa jag och satte mig mellan Harry och Zayn i soffan.
 

Harrys perspektiv:

Amanda sat next to me on the couch. She leaned on my shoulder and I put my arm around her. She looked at me and smiled and I smiled back.
After the film, everyone started getting hungry so we ordered pizza.
"I'm so hungry that I could eat an elephant!" Said Niall and Amanda started to laugh. She got the worst laugh attack because she was laughing in kind five minutes. Then I started to laugh, so we lay on the floor and laughed while the others looked weird at us.
"What are you doing?" Asked Louis, but either I or Amanda could not answer because we were laughing so much. But eventually we stopped and got up. Then the doorbell rang and Niall ran there and then come back with the pizza.
"FINALLY!" He screamed and everyone laughed. We took out the plates and glasses, and then we sat down and started eating.
"Well, what should we watch for any film now?" said Liam after we finished eating.
"Cannot we do something else now and watch a movie later tonight?" said Louis.
"Well, I cannot watch a movie right now," Amanda replied, and the others agreed.
"What should we do?" I asked.
"Shopping?" said Amanda.
"Nooooo!!!" exclaimed Louis and Andreas.
"Yes, please!? You can decide what to do then! "She prayed and made puppy eyes.
"Okay then" sighed Andreas.
"Yeah!" Amanda shouted happily. Louis and Liam sighed, and we put our shoes on and went out.

After two hours of shopping Amanda had found three dresses and two shirts.

"Are you done now?" said Liam.
"Ehm, yes," replied Amanda.
"Finally!" shouted Louis.
We went to Andreas and Amanda and would watch a movie there.
"I'll just go and leave my bags in my room," said Amanda, and went up.

 

Amandas perspektiv:

Jag gick upp på mitt rum och la in kläderna i min garderob. Jag kände mig lite svettig så jag gick in i duschen för att duscha av mig snabbt. När jag var klar tog jag på mig underkläder och ett linne, sen gick jag in på mitt rum och tog på mig min lila One Piece. Jag fönade håret och satte upp det i en lös tofs. Jag gick in i Jacobs rum för att se hur det var med honom.
”Hur mår du?” frågade jag när jag kom in.
”Jag är lite trött, men annars är det bra” svarade han med en hes röst.
”Okej, krya på dig” sa jag och gick ner.
”Vad lång tid det tog för dig att lämna dina påsar” sa Andreas retsamt.
”Hahahaha” sa jag ironiskt.
”What did he say?” frågade Harry.
”Nothing” svarade jag.
”I see that you have changed clothes, why didn’t I took my One Piece with me?” frågade Harry.
“I have two more here, do you wanna loan one?” frågade jag och skrattade.
“Ehm, sure” sa han och då började jag skratta ännu mer.
”What is it?” frågade han.
”Both are pink” svarade jag och slutade skratta.
”Oh” sa han.
”But you can loan one if you still want” sa jag.
“I don’t think so..” sa Harry.
“I think you're beautiful in a pink One Piece” sa jag och flinade.
“No!” sa han och vi gick till soffan. De andra hade tagit fram popcorn och godis.
”Where had you thought that we would fit?” frågade Harry eftersom de andra fem hade tagit all plats I soffan.
”But Harry, you can sit in my knee of course” sa Louis med en tillgjord röst. Jag gick fram till soffan och puttade bort Louis och Andreas så jag fick plats mellan de och Harry trängde sig ner mellan mig och Andreas. Vi satte på filmen som var en komedi och det blev mycket skratt. När filmen var slut gick jag upp för att hämta min laptop och logga in på facebook eftersom jag inte varit där på jättelänge kändes det som. Jag satte mig på golvet med huvudet mellan Harrys ben. Jag loggade in på skype också och Evelina var inloggad.

Hej sötis, jag saknar dig <3” skrev hon.

”Jag saknar dig med, och jag längtar verkligen tills du kommer hit, jag vill ha dig här nuuuu <3 ;)”

”Jaa, jag längtar också, bara 24 dagar kvar, jag har räknat.. haha ;)”

”Det blir 24 lååånga dagar, fast ja har ju fått sex nya kompisar :):):)”

”Ja, du sa det så fort du träffat dem.. men du? Hur går det med Harry?”

”Vi har ju varit på en dejt, som jag berättade då, och jag gillar honom verkligen, men det har jag inte sagt till honom..”

”Haha, lycka till, men jag måste logga ut nu, ses om 24 dagar :)”

”Japp, längtar <3”

 

”Who was it you chat with?” frågade Louis.
“My best friend” svarade jag.
“I saw that you wrote my name, but it was just to write that I am best?” sa Harry och skrattade.
“Yes, of course we did” sa jag ironiskt.
“Good” sa Harry och log. Gud vilket fint leende han hade! Han är verkligen så himla snygg.
”What are you thinking at?” frågade Louis och puttade till mig.
”Nothing” sa jag snabbt och rodnade.
Vi satte på en till film, men ingen var så intresserad av den, utan vi satt mest och pratade. När klockan var tolv reste sig Liam upp och sa: ” Maybe we should go home now?”
”Yes” sa Niall och alla reste på sig.
”Bye Amanda and Andy, see you tomorrow?” sa Louis.
“Yes I think that” sa jag och log. Jag kramade all och när jag kramade Harry viskade han: ”Do you wanna go out with me tomorrow?”
”Yes” viskade jag tillbaka och log.



Del 10! förlåt för att den inte kommit tidigare, men min kusin var här, och jag ville inte vara taskig mot honom och sätta mig vid datorn. men jag lovar att det kommer minst fem delar nu i helgen :) Men kan ni inte kommentera något? jag ser ju att det är besökare.. För jag skulle gärna veta vad ni tycker?
/Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love it! Men vem var det hon pratade med när du skrev

”Who was it you chat with?” frågade Louis.

“My best friend” svarade jag.

“I saw that you wrote my name, but it was just to write that I am best?” sa han och skrattade.

“Yes, of course we did” sa jag ironiskt.

“Good” sa han och log. Gud vilket fint leende han hade! Han är verkligen så himla snygg.

”What are you thinking at?” frågade Louis och puttade till mig.

Vem var det som sa det? Harry? Annars när nämnde hon Louis i chatten?

2012-03-17 @ 10:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0