Del 11

Senaste:

”Who was it you chat with?” frågade Louis.
“My best friend” svarade jag.
“I saw that you wrote my name, but it was just to write that I am best?” sa Harry och skrattade.
“Yes, of course we did” sa jag ironiskt.
“Good” sa Harry och log. Gud vilket fint leende han hade! Han är verkligen så himla snygg.
”What are you thinking at?” frågade Louis och puttade till mig.
”Nothing” sa jag snabbt och rodnade.
Vi satte på en till film, men ingen var så intresserad av den, utan vi satt mest och pratade. När klockan var tolv reste sig Liam upp och sa: ” Maybe we should go home now?”
”Yes” sa Niall och alla reste på sig.
”Bye Amanda and Andy, see you tomorrow?” sa Louis.
“Yes I think that” sa jag och log. Jag kramade all och när jag kramade Harry viskade han: ”Do you wanna go out with me tomorrow?”
”Yes” viskade jag tillbaka och log.



Idag var det inte något störigt alarm som väckte mig utan jag vaknade av mig själv. Jag kollade på mobilen och såg att klockan var halv tolv. Jag gick upp och in i duschen. Sen tog jag på mig underkläder och fönade håret. Sen gick jag in på mitt rum och tog på mig en lila klänning och gick ner. Jag gick in i köket och tog fram lite frukost. När jag ätit upp gick jag och borstade tänderna. När jag gått ut ur badrummet såg jag att Andreas fortfarande låg och sov, så jag tänkte att jag skulle få min hämnd nu. Jag gick in på hans rum, drog av honom hans täcke och drog bort hans kudde och slängde det på golvet. Men han låg fortfarande med stängda ögon, så jag ställde mig i sängen och började hoppa.
”Vad fan gör du?” frågade han och ställde sig upp.
”Hämnas” sa jag och skrattade.
”Du ska få igen sen, bara så att du vet!” sa han och gick in i badrummet och jag gick in till Jacob för att se hur han mådde. Han låg i sängen och läste en bok.
”God morgon Amanda” sa han.
”God morgon, och sen när började du läsa böcker?” frågade jag förvånat.
”Sen jag blev sjuk” sa han och skrattade.
”Men i alla fall, hur mår du?” frågade jag.
”Bra, jag tror jag är frisk” svarade han och reste på sig.
”Okej, vad bra. Då kan du kanske följa med mig och shoppa sen?” frågade jag.
”Med närmare eftertanke så tror jag att jag fortfarande är sjuk” sa han och la sig snabbt i sängen igen.
”Jag skojade bara” sa jag och Jacob pustade ut. Jag skrattade åt honom.
”Något du vill göra nu på eftermiddagen?” frågade jag.
”Ehm, kanske bara vara hemma och slappa” svarade han.
”Okej” sa jag och gick in i mitt rum. Jag tittade på mig i spegeln och såg att jag inte var särskilt brun, så jag bytte om till en bikini och gick sen ut och la mig på en solstol. Solen värmde mig och jag låg där och njöt. Jag tänkte på Harry, hur snygg och underbar han är. Hur fint hans leende var och att jag skulle på min andra dejt med honom ikväll. Jag låg och där i en halvtimme, sen kom Andreas och Jacob ut.

”Vad tänker du på?” frågade Andreas.
”Inget” sa jag och rodnade.
”Säkert” sa Jacob ironiskt och skrattade.
”Ska vi bada?” frågade jag snabbt för att de inte skulle börja fråga något.
”Jaaa!” skrek Andreas och hoppade i poolen och strax efter honom hoppade jag också i. Jacob tog lite längre tid på sig men hoppade sen i också.
”Så det är du och Harry nu då?” frågade Andreas och försökte vara seriös.
”Ehm, nej?” sa jag osäkert.
”Haha, säkert” sa Andreas retsamt och skrattade.
”Så vad ska du göra ikväll då?” frågade Jacob.
”Gå ut med Harry” sa jag tyst.
”Jag sa ju det” sa Andreas och skrattade.
Efter ett tag orkade jag inte bada mer, så jag gick upp och solade istället. När klockan var fyra gick jag in och gick till mitt rum. Jag kollade mig i spegeln och såg att jag blivit mycket brunare. Jag gick in i duschen och tvättade håret noga. Sen tog jag på mig svarta underkläder och fönade håret och lockade det sen så det blev lite lockigare än vanligt. Sen gick jag in i mitt rum för att välja kläder. Efter en kvart hade jag bestämt mig för en kort klänning utan axelband.

Jag tog på mig den och gick in i badrummet för att sminka mig. Jag tog lite svart ögonskugga, mascara och rosa läppglans. Jag valde en svart kuvertväska och la i nycklar, mobil, pengar och läppglanset. Jag kollade på klockan och såg att den bara var halv sju, det var en halvtimme kvar tills Harry skulle hämta mig. Jag satte mig vid min laptop och loggade in på skype. Så fort jag loggade in så ringde Evelina ett videosamtal. Jag klickade på svara och sen började jag prata med Evelina.

”Heeej Amanda, gud vad snygg du är!” sa hon.

”Hej på dej med och tack!” sa jag.

”Vad ska du göra?” frågade hon.

”Jag ska gå ut med Harry!” svarade jag glatt.

”Gud vad kul! Du måste säga till mig direkt ifall det blir något mellan er!” sa hon och jag skrattade.

”Jag lovar” sa jag. Vi pratade lite om allt och sen hörde jag att det knackade på dörren.

”Harry är här nu, hejdå!” sa jag och vi la på. Jag loggade ut från skype och gick och öppnade.

”Hey, are you ready?” frågade Harry och gav mig en kram. Han hade på sig ett par beiga chinos, en vit t-shirt och en svart kavaj.
”Yes!” svarade jag och log. Vi gick ut till hans bil och han körde iväg.
”Do you like Asian food?” frågade han.
“Yes, I love it!” svarade jag.
”Good” sa han. Han körde till en Asiatisk resturang och vi klev ur bilen. Han tog min hand och vi gick in.
”We have reserved a table for two” sa han till en av de som jobbade där.
”Name?” frågade hon.
”Harry Styles” svarade Harry och tjejen visade oss ett bord som var lite avsides. Vi beställde mat, jag beställde en nudelrätt med kyckling, och det gjorde Harry med. Vi satt och pratade om allt möjligt medans vi åt. Och när vi ätit klart beställde vi varsin dessert, jag beställde en fruktsallad och Harry en bit chokladkaka.
”Are you finish?” frågade Harry när vi ätit upp.
”Yes” svarade jag och vi bad om att få notan. När jag började ta fram pengar stoppade Harry mig och sa: ”I wanna pay”
”But you did it the last time too” protesterade jag men Harry gav sig inte utan betalade allt. Vi gick ut och gick bort till en park och satte oss på en bänk.
”I really like you” sa Harry och log.
“I like you too, very much” sa jag och log tillbaka. Vi lutade oss mot varandra och kysstes. Det var den mest perfekta kyssen någonsin.
”So are we together now?” frågade han och tittade på mig.
”If you want” svarade jag och kysste honom igen. Det kom en kall vind och jag började huttra lite.
”You freezing, maybe we should go home to me?” frågade Harry.
“Sure” sa jag och log mot honom. Han tog av sig sin kavaj och la den runt mina axlar, sen tog han min hand och vi gick tillbaks till bilen. Vi klev in i den och körde hem till honom. När vi kom fram, gick vi ur bilen och kysstes igen, jag kunde inte få nog av hans kyssar. De var så perfekta.
”Hey lover birds” sa Louis som helt plötsligt hade kommit ut. Jag och Harry släppte genast varandra och jag rodnade lite. Harry tog min hand och vi gick in tillsammans med Louis. När vi kommit in i Louis och Harrys lägenhet gick Louis in på sitt rum. Efter en liten stund kom han ut i One Piece.
”I goes to Niall, so you two has the apartment for yourselves” sa han och blinkade med ena ögat. Jag började rodna igen.
“So, what want you to do now?” frågade Harry när Louis hade gått ut.
“Ehm, watch a movie?” svarade jag.
“Okey” sa han och vi satte oss i soffan. Jag lutade mig mot honom och han la sin arm runt mig. Jag tittade upp på honom och log. Han lutade sig framåt och pussade mig på pannan. Vi hade satt igång en romantisk film, men båda tyckte egentligen att den var riktigt tråkig. När den var slut kom Louis och Niall in och kastade sig på oss i soffan.
”Guys! I can’t breath!” flämtade jag och de reste sig upp och satte sig istället bredvid oss.
”What movie have you seen?” frågade Louis.
“A boring romantic film” svarade jag och skrattade. Vi satte på en komedi istället och tittade.

 En och en halv timme senare var komedifilmen slut och vi var trötta allihop.
”Do you want to sleep here?” frågade Harry.
“I think I wanna sleep at home, because I have to work tomorrow, but maybe another time?” svarade jag och Harry såg lite besviken ut. Men log sen mot mig.
“Ok, should I drive you home?” frågade han.
“Yes” sa jag och sen sa jag hejdå till Niall och Louis och sen gick jag och Harry ut till hans bil. han körde hem mig och innan jag gick ur bilen lutade jag mig mot honom och av honom en kyss.
”Bye, see you” sa Harry.
“Bye” sa jag och gick ur bilen. Jag låste upp dörren och gick in. Jag låste dörren igen och gick till Tv-rummet där Jacob och Andreas satt.
”Hade du kul?” frågade Jacob.
”Ja” svarade jag och satte mig i soffan.
”Så då är det du och Harry nu då” sa Andreas.
”Ehm, ja. Men hur vet du det?” frågade jag.
”Louis skickade en bild på när ni kysstes utanför deras lägenhet” svarade Andreas och visade en bild på sin mobil.
”Jaha” sa jag och rodnade. ”Hur mycket är klockan?”
”Tio över ett” svarade Jacob.
”Oj, då går jag och lägger mig nu” sa jag och gick upp.



Del 11! vad tycker ni?

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0