Del 13

Senaste:


Andreas perspektiv:

Jag och Jacob satt nere i köket och åt frukost. Klockan var halv elva och tjejerna hade inte vaknat än.
”Ska vi gå och väcka dem?” frågade jag Jacob.
”Okej” sa han och vi gick upp på Amandas rum. Vi smög försiktigt bort till Amandas dator och kopplade in min iPhone i den. Sen letade vi upp en opera låt på spotify och satte på den på högsta volym. Molly slog upp ögonen direkt och gav mig och Jacob en sur blick, men Amanda la sig bara med kudden över huvudet och sov vidare. Jag gick fram till hennes säng, och drog bort täcket och kudden. Då vaknade hon och gav mig en ännu surare blick än vad Molly hade gjort. Hon såg så rolig ut att jag tog hennes iPhone , knappade in hennes pin-kod och tog ett foto på henne.
”Hur kunde du min kod?” frågade hon surt.
”Du håller ju inte precis för när du skriver in den, så jag tror att många kan den” sa jag och skrattade. Hon suckade och skakade på huvudet. Jag och Jacob gick ner igen.

 
Amandas perspektiv:
”Förlåt för att du skulle bli väckt så här, men de är sjuka i huvudet, det är bara att börja vänja sig” sa jag och skrattade.
”Haha, okej” sa Molly och tog på si sin One Piece. Jag tog också på mig min och vi borstade igenom håret och sen gick vi ner för att äta frukost. Jacob och Andreas satt fortfarande vid bordet och åt frukost. Jag bredde en macka och började äta, men jag var inte så hungrig, så jag åt bara halva.
”Vad mycket du äter då” sa Andreas ironiskt.
”Bara för att du äter på din sjunde macka!” sa jag och räckte ut tungan.
”Sjätte faktiskt” sa han och vi skrattade.
”Vill ni bada sen?” frågade Jacob.
”Vi måste först öva så att vi kan båda låtarna utantill och börja lite på dansen till Stole my Heart, men ifall vi hinner innan vi ska iväg, så visst. Men vi måste äta lunch innan vi sticker också” svarade jag.
”Okej” sa Jacob och jag och Molly gick upp och klädde på oss. Jag tog på mig ett par vita shorts och ett lila linne, och Molly tog på sig ett par jeans shorts och ett rosa linne. Vi gick in i badrummet och borstade tänderna och sminkade oss. Sen gjorde jag en inbakad fläta på mig själv, och då frågade Molly ifall jag kunde göra en på henne också, så jag gjorde en på henne också. Sen gick vi in på mitt rum och började öva på låtarna. Vi delade upp verserna, men sjöng samtidigt i refrängerna. Efter en halvtimme kunde vi båda helt utantill, och vi började lite på en dans till Stole my Heart. När klockan var halv två gick vi ner för att göra lunch. Det fick bli makaroner och köttbullar. Vi gjorde mat till killarna också och de kom rusande så fort vi sa att det var mat. När vi ätit upp gick jag och Molly upp och tog våra väskor, sen gick vi ner och sa till Jacob att vi skulle åka så han kom. Vi satte oss i bilen och vi sa adressen till honom och han körde dit. Vi sa hejdå, och sen gick vi in i byggnaden. Den var stor och hade stora fönster. När vi kom in såg vi Glenn och han kom fram till oss.
”Hey girls, we can go to my room” sa han och vi följde efter honom till ett rum. Han frågade vilka låtar vi valt, och vi svarade.
”Good choice” sa han och skrev ner något på några papper. ”It is you and some others to be with, and we'll have practice with all on Sunday at ten. So when are you going to get, but you don't need to be ready with the dances, but we'll just go through everything and what order we want and stuff.”
”Okey” sa vi. Han berättade lite mer och sen fick vi gå.
”Vad ska vi göra nu då? Vi ska till Louis och Harry om tre timmar, så vi kan fika eller något nu och sen gå hem och fixa oss” sa jag när vi kommit ut.
”Det låter bra, vi kan gå till Milkshake City” sa Molly och jag nickade. Vi gick dit och beställde varsin milkshake, jag med jordgubbssmak och Molly med chokladsmak. När vi druckit upp gick vi till en busshållplats och tog en buss som kom precis när vi kom. Vi gick av efter en stund och gick hem till oss. Vi gick in i varsin dusch och duschade. Sen gick vi till mitt rum, stängde dörren och klädde på oss. Jag tog på mig ett par svarta shorts med en hög midja och ett vitt linne som jag stoppade i dem.

Jag tog en liten bag och la i min One Piece, lite kläder och tandborste mm. Sen fönade jag håret och gjorde en lös fläta. Vi gick ner till killarna som var redo att åka. Precis innan vi skulle gå ut från huset kom jag ihåg att jag glömt packa ner Andreas present från mig, ett presentkort på en sportaffär. Jag sprang upp för trappan och hämtade det och la det i min handväska, sen sprang jag ner igen och tog på mig ett par svarta pumps och låste dörren, sen gick jag till bilen och satte mig. Jacob satte igång bilen och körde hem till Harry och de andra. Vi gick ur bilen med våra väskor och gick till Harry och Louis lägenhet. Vi knackade och Louis öppnade. Strax efter kom Harry och log mot mig.
”Hey beautiful” sa han och kysste mig.
”Hey” sa jag.
”Have you been longer?” sa han förvånat och sen tittade han ner på mina fötter och såg att jag hade högklackade skor på mig. Han skrattade och tog min väska för att ställa den i hans rum. Jag tog av mig mina skor och kramade om resten av killarna. Sen presenterade jag Molly för dem. Vi gick bort till soffan, men killarna sprang dit och satte sig så jag, Molly och Harry fick inte plats. Jag gick fram till Andreas och puttade bort honom från soffan, men när jag skulle sätta mig så la sig Louis ner där Andreas suttit. Jag suckade och satte mig på hans mage. Han puttade bort mig och satte sig upp igen, så att Andreas kunde få tillbaks sin plats. Jag tog en kudde och kastade den på Louis och skulle gå ut i köket för att ta ett glas vatten när jag kände en kudde i huvudet. Jag vände mig om och såg att Louis stod där med en kudde i handen och med ett busigt leende. Han kastade kudden på mig och jag tog upp den och daskade den i huvudet på honom och då kände jag några armar runt mig som lyfte upp mig och bar iväg mig till soffan. Jag såg att det var Harry och han satte sig på mig med benen på mina armar och började kittla mig. Jag försökte komma loss, men det gick inte. Jag skrattade så mycket att jag fick ont i magen.
“Tell me that I am the best” sa han.
”You are the best” sa jag och han slutade kittla mig och klev upp ur soffan. Han räckte mig handen och hjälpte mig upp.
”Check Out! Now you have destroyed my hairstyle” sa jag och försökte låta seriös, men jag började skratta istället. Jag tog ut flätan och borstade igenom håret med fingrarna. Sen flätade jag en ny fläta och satte mig i soffan. Molly satte sig bredvid mig och vi kollade på när killarna hade kuddkrig. Efter en kvart var alla killar helt slut och vi skrattade åt dem.
”Can we eat now? I’m hungry!” sa Niall och vi började skratta.
Yes, I’m hungry too” sa Harry och vi gick ut i köket för att göra tacos.



Två delar till kommer komma upp idag
/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0