Del 3

Senaste:

Efter konserten gick jag och Anja fram till killarna och fick varsin kram. När jag skulle krama Harry så viskade han till mig: ”You are a very good singer!”. ”Thanks, you to” viskade jag tillbaks och vi skrattade.

”What are you guys laughing at?” undrade Louis och tittade konstigt på oss.

”Nothing” svarade Harry och log mot mig. Jag log tillbaka.

 


 

 

Nästa dag gick väldigt fort, helt plötsligt var klockan två, och vi skulle få våra skivor. Vi följde med Lars in i ett klassrum och satte oss.

”Jag tycker att ni alla har varit väldigt duktiga, och att ni valde låtar som passade er. Killarna har också skrivit en liten hälsning till alla på insidan av fodralet.” sa Lars och började dela ut våra skivor. När jag fick min öppnade jag den och läste vad de hade skrivit till mig.

To Amanda: We hope that you continue to sing a lot and maybe we met again!/Louis, Niall, Harry, Zayn & Liam” Efter Harrys namn var det ett litet hjärta och jag log för mig själv. Sen slutade vi och jag gick hem fort, jag behövde skynda mig för jag skulle in till Malmö där de dansgrupperna som jag och Evelina är med i skulle ha uppvisning. Vi var med i två grupper, en street och en show. När jag var hemma hade jag en timme på mig att äta, ta alla mina danskläder och byta om till mjukisbyxor och linne, jag skulle med bussen klockan 15.33. Jag tog min lilla sportbag och packade ner de fem uppsättningar av kläder jag skulle ha, jag skulle dansa fem danser. Två med streetgruppen, två med showgruppen och en med bara Evelina som vi kommit på själva och den var en blandning av street och show. Jag packade också ner en vattenflaska, mina svarta och mina vita converse till streetdanserna, två äpplen och smink. Visserligen så fanns det smink där, men jag gillar inte att använda samma smink som andra. Jag åt på en kvart och sen gick jag till bussen, jag skulle först åka till Staffanstorp och möta Evelina där som åkte från Lund, sen skulle vi ta en annan buss till Malmö.

 

”Hej Evelina!” sa jag, hon hade kommit hem från Spanien igår så jag hade inte träffat henne på en vecka.

”Hejhej, hur var det igår?” frågade Evelina och vi gick på bussen. Jag berättade allting om vad de hade sagt och sånt.

 

Tjugo minuter senare var vi i idrottshallen där vi skulle uppträda. Vi gick in i omklädningsrummet och låste in våra saker i ett skåp, och gick sedan ut till de andra för vi skulle dansa alla danserna en gång till innan uppvisningen. Vi började med den ena streetdansen, sen var det den ena showdansen, tre tjejer som hade gjort en egen dans, sen var det min och Evelinas dans, sen den andra streetdansen och så slutade det med den andra showdansen.

Jag och Evelina gick in i omklädningsrummet igen och bytte om till första dansen. Vi skulle ha svarta mjukisbyxor och ett färgat linne. Jag hade ett chockrosa och Evelina ett turkost. Under mjukisbyxorna hade vi tagit på oss svarta tights som vi skulle ha till nästa dans så att det gick fort att byta om. Vi sminkade oss också. Sen var det bara tio minuter tills det skulle börja.

 

Harrys perspektiv:

We had just been bowled, and when we would go out of the sports hall where bowling was we saw that there were very many who entered. We asked someone what was going to be in there now, and she replied that it would be a dance performance.
"Shall we look?" I asked the others.
"Sure." Said Niall and Louis.
"I do not think I can, but you can come to the hotel, then when it is finished," said Liam and Zayn agreed.
We said goodbye to Liam and Zayn, then we went in and sat on one of the rows next to the front. Although we did not understand anything when a woman introduced the first dance.
The music started and the lights on stage came on and they started dancing. They were actually really good.
"Is not that Amanda?" Louis said.
"Who?" I asked.
"She's in pink" replied Louis.
"Well, that's it!" I said.

 

Amandas perspektiv:

Efter första dansen skyndade vi oss in i omklädningsrummet och tog av oss våra linnen, mjukisbyxor och svarta converse. Sen tog vi på oss klänningar som gick ner till knäna. De var lila och blåa, och så hade de tunna axelband och klänningen svängde ut när man snurrade. Vi gick ut på scenen igen och dansade till låten Moves like Jagger.

Nu hade vi lite längre tid på oss att byta om eftersom det var några andra som skulle dansa innan min och Evelinas dans. Vi tog av oss våra kläder och tog på oss ett par korta svarta shorts och ett löst rosa linne med ett vitt tight linne under. Jag tog ut knuten jag hade i håret och gjorde en hästsvans istället.

Vi drack lite vatten och tog på oss våra vita converse. Vi hade valt att göra en dans till Up all Night för vi tyckte den var bra att dansa till.

 

Harrys perspektiv:

I had most looked at Amanda when she danced, and now it was just her and another girl who was dancing. They were really good, and they danced to our song, haha.

As soon as the dance had begun, I started filming with my mobile.

 

When the dance show was over, I saw Amanda and the other girl was walking in my direction. Louis and Niall had not come out yet

"Hey Amanda" I said.

"Oh, ehm, hey," said Amanda, and walked up to me. She was wearing sweatpants and a tank top and a sports bag over my shoulder.

"You are very good dancer too" I said and smiled.

"Haha, thank you," she said and smiled back.

"Hey Amanda" said Niall when he came out to us. He walked over to Amanda and gave her a hug.

"Hey" she said to both Niall and Louis.

"Ehm, Amanda? I filmed when you were dancing to Up all Night, is that okay? " I asked a little uncertain.

 

Amandas perspektiv:

Shit! Sa Harry precis att han hade filmat mig?!

”yes, it’s ok” svarade jag och log.

”Good!”

”Amanda, vi måste gå till busshållplatsen nu ifall vi inte ska missa bussen!” sa Evelina.

”Okej” svarade jag.

Niall började skratta, och jag frågade varför.

“It sounds so weird when you speak Swedish!” sa han och slutade skratta.

”Okey, but we have to go now, bye” sa jag och gav alla varsin kram sen gick jag och Evelina.

 

”Asså, tänk att Harry Styles har filmat vår dans!” sa jag till Evelina när vi satt på bussen. Hon bara skrattade och skakade på huvudet åt mig.

 



Orkade inte fixa några bilder denna gången...
del 4 kommer senare idag
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0