Del 4

Senaste:

”Asså, tänk att Harry Styles har filmat vår dans!” sa jag till Evelina när vi satt på bussen. Hon bara skrattade och skakade på huvudet åt mig.


Nu hade det gått några veckor sen vi träffade One Direction, och imorgon var det dags för skolavslutning. Imorgon slutade jag nian, jag gick ut ur grundskolan. På sommarlovet skulle jag ha ett sommarjobb i London och bo hos min moster som bor där. Jag skulle jobba på ett café. Min moster bor tillsammans med hennes två söner som är 17 och 19 år. Jag har längtat jätte länge och om två dagar ska jag äntligen åka! Jag har redan packat nästan allt, och det blev tre stora resväskor fulla med kläder, en med skor (mamma tyckte inte att jag skulle ha med hur många skor som helst..), och en med andra saker. Jag skulle nog få betala för övervikt…

Men nu behövde jag shoppa med Anja och Melizza. Även fast jag har jätte mycket kläder, så vill jag köpa något nytt till imorgon. Vi skulle åka in till Lund, och bussen skulle gå om tjugo minuter så jag tog min väska och la ner mobil, nycklar, pengar och busskort. Jag sa hejdå till Wille och gick ut. Jag hade på mig ett par vita shorts med ett lila linne och mina vita pumps.

 

Efter tre timmar i Lund hade alla tre hittat varsin klänning. Alla var likadana, fast i olika färger. Min var ljusgrön, Anjas gul och Melizzas orange. Jag köpte även ett halsband och örhängen. Skor köpte jag inte, för jag hade ett par där hemma som skulle passa jättebra till klänningen.

 

När mitt alarm gick igång halv sju, gick jag upp och in i duschen. När duschat klart tog jag på mig en BH utan axelband och ett par trosor. Jag fönade håret tills det var nästan torrt och lockade det så det blev mer vågigt än vanligt. Jag tog på mig klänningen och så sminkade jag mig lite mer än vanligt med mascara, ögonskugga och läppglans. Igår kväll hade jag målat mina naglar i samma gröna nyans som klänningen hade. När jag var klar i badrummet gick jag ner och åt frukost.

”Vad fin du är!” sa mamma till mig när jag kom in i köket.

”Tack”

Jag åt upp och gick upp och borstade tänderna. Jag var klar var klockan tio i åtta, och skolavslutningen började halv nio. Jag gick in på mitt rum och tog fram en handväska och la i mobil, nycklar och min digitalkamera.

 

När klockan var kvart över åtta tog jag på mig mina skor som för en gångs skull inte hade några klackar, och sen gick jag till skolan. Alla i min klass stod ute och pratade. Jag gick fram till Melizza och några andra.  Halv nio ställde vi oss vid scenen som de hade byggt upp på skolgården. Rektorn höll sitt tal, som ingen egentligen lyssnade på och sen var det några som sjöng, bl. a jag och Anja och vi sjöng Bless the Broken Road.

När det var slut nån timme senare stod vi och sa hejdå till varandra. Jag skulle inte få träffa någon på hela sommaren eftersom jag skulle till London.

”Hejdå Amanda!” sa Hanna och kramade mig hårt.

”Hejdå!” sa jag.

”jag kommer sakna dig när du är i London”

”jag kommer sakna dig med”

Jag sa hejdå till alla andra och gick hem. När jag var hemma gick jag upp på mitt rum och packade ner lite till. Jag bytte om till ett par shorts och ett linne och så packade jag även ner den gröna klänningen.

 

Senare på kvällen gick jag in på mitt rum och tittade på Tv:n.

När klockan var halv elva gick jag in i badrummet och gjorde mig klar till att sova. Jag tog bort sminket och borstade tänderna. Sen packade jag ner alla badrumsgrejer i en liten väska utom det jag behövde imorgon, tandborste, hårborste, mascaran, eyeliner, schampo, balsam och dusch crème. Jag klädde av mig kläderna och tog på mig en stor t-shirt. Imorgon skulle jag gå upp klockan fem, och åka till flygplatsen klockan sju. Direkt när jag la mig i sängen så somnade jag.

 

 


 


Förlåt för att denna delen inte kom upp igår, men jag tittade på melodifestivalen och sen skrev jag till klockan var 01, men då tyckte jg att jag fick ta det nu istället.

/Amanda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0