Del 5

Senaste:

Senare på kvällen gick jag in på mitt rum och tittade på Tv:n.

När klockan var halv elva gick jag in i badrummet och gjorde mig klar till att sova. Jag tog bort sminket och borstade tänderna. Sen packade jag ner alla badrumsgrejer i en liten väska utom det jag behövde imorgon, tandborste, hårborste, mascaran, eyeliner, schampo, balsam och dusch crème. Jag klädde av mig kläderna och tog på mig en stor t-shirt. Imorgon skulle jag gå upp klockan fem, och åka till flygplatsen klockan sju. Direkt när jag la mig i sängen så somnade jag.


Jag vaknade direkt när alarmet på mobilen gick igång. Jag hasade mig ur sängen och gick sakta in i badrummet och ställde mig i duschen. Efter fem minuter hade jag piggnat till och var inte så trött längre. När jag duschat klart tog jag på mig underkläder och fönade håret. Sen tog jag på mig mina kläder, ett par jeansshorts, ett löst rosa linne med ett vit tight linne under och en tunn kofta.

Jag gick ner i köket och försökte att äta lite frukost, men eftersom klockan bara var halv sex så fick jag inte i mig så mycket, jag fick väl äta lite mer på flygplatsen.

Jag gick upp till badrummet och borstade tänderna och sminkade mig lite. Sen packade jag ner de badrumssakerna jag inte packade ner igår. Jag tog min svarta converse väska som jag skulle ha som handbagage. Jag packade ner min laptop, hörlurar, mobil, plånbok, en bok och mina solglasögon, för jag vill inte packa ner de i någon av mina andra väskor.

När klockan var tjugo i sju var jag klar med allting, och då hade även mamma och Wille gått upp. De skulle följa med mig till flygplatsen och säga hejdå.

Fem i sju gick vi ut och satte oss i bilen och körde iväg. Klockan 9.00 skulle planet gå från Sturup till Arlanda, och skulle vara där 10.05. Sen skulle jag vara tvungen att vänta i Stockholm tills planet till London gick 18.20, och som sen skulle komma fram 19.55.

När jag checkat in mina väskor gick vi och satte oss vid ett café. Jag åt en baguette och drack en latte.

Sen när jag var tvungen att gå genom säkerhetskontrollen kramade jag om mamma hårt.

”Jag kommer sakna dig! Kom nu ihåg att du ska ringa när du kommit fram till Stockholm.” sa mamma medans hon grät.

”Jag kommer sakna dig också, och ja, jag ska ringa.” sa jag. Då kände jag att tårarna kom.

”Men vi kommer ju dit om tre veckor, och stannar i fem dagar” sa mamma och torkade bort mina tårar.

”Ja, och vi får prata i telefon varje dag!” sa jag och gick sedan till Wille. Han hade varit tyst hela morgonen och jag såg att han var lite ledsen.

”Jag kommer sakna dig” sa han tyst och kramade mig hårt.

”Jag kommer sakna dig med, men det finns ju Skype” sa jag och kramade honom tillbaka.

”Nu måste jag gå, jag ringer när jag kommer fram till Stockholm” sa jag och gav de varsin kram igen innan jag gick genom säkerhetskontrollen. Jag vände mig om och vinkade sen gick jag till min gate.

 

På flyget satt jag bredvid en tjej som var i min ålder och som också skulle till London. Vi började prata, och hon var väldigt trevlig. Hon och hennes föräldrar hade ett hus i London, så de skulle åka dit nu. Och när vi kollade på våra flygbiljetter märkte vi att vi även skulle sitta bredvid varandra på det andra flyget. Tjejen hette Molly, och hon hade också gått ut ur nian nu. Hon bodde i Malmö.

Vi pratade och skrattade hela resan och kom fram till att vi hade mycket gemensamt. Hon gillade också att sjunga och dansa, och hon gillade också One Direction. När vi var framme i Stockholm ringde jag hem.

”Hej det är Wille.” svarade Wille.

”Hej Wille, det är Amanda. Jag skulle bara säga att jag är framme i Stockholm nu.” sa jag.

”okej, vad ska du göra nu då?” frågade han.

”jag vet inte riktigt. Jag kan ju inte shoppa, haha. Men om två timmar ska jag väl äta något. Och jag har ju min dator och så. Sen har jag dessutom träffat en annan tjej som också ska till London, så jag är kanske lite med henne också.” svarade jag.

”Okej, vill du prata med mamma också?” frågade Wille.

”Ja, hejdå” sa jag.

”hejdå” sa han och jag började prata med mamma. Men efter några minuter var hon tvungen att avsluta.

”Men du ska nog ringa till Bea och säga när du kommer fram till London så hon vet när hon ska hämta dig.” sa hon och sen sa vi hejdå.

Jag tryckte in Beas nummer. Bea var min moster.

”Hey it’s Bea” svarade Bea när jag ringde.

”Hej, det är Amanda.”

”Heej Amanda, vet du nu när du kommer fram?”

”Ja, flyget landar 19.55”

”Okej då ska vi vara där då. Ses senare”

”Okej, hejdå”

”Hejdå”

 

När klockan var 12 gick jag och Molly och köpte varsin hamburgare på Burger King. Hennes föräldrar hade gått ut på stan men hon ville stanna kvar med mig. Vi pratade om typ allting och hon frågade var min moster bodde.

”Jag vet inte riktigt vad det är för någon gata eller så, men det är i alla fall i London” svarade jag och vi skrattade.

”Okej, lägenhet eller?” frågade hon.

”Nej, i en villa.” svarade jag.

”Har hon några barn?” frågade Molly.

”Ja, två söner. Den ena heter Andreas och är 17 år och den andra heter Jacob och är 19 år.” svarade jag.

”Okej”

 

Vi satt och pratade länge och till sist var det dags att gå på flyget.

 

”Äntligen, Londoooon” sa jag glatt när vi landade och Molly skrattade. Vi gick bort för att ta våra väskor. Hennes kom nästan först, och då var hon tvungen att gå iväg med sina föräldrar. Vi bytte nummer och sa att vi skulle träffas någon gång.

Mina väskor kom nästan sist. Då såg jag Andreas och Jacob, och jag ropade på dem. Då gick till mig och när de såg alla mina väskor skrattade de.

”Du har tagit med dig hela garderoben ju!” sa Andreas.

”Haha, nej, bara mindre än halva.” sa jag och gav de varsin kram.

”Gud vad lång du har blivit!” sa jag till Jacob. Han var typ två decimeter längre än mig.

”Bara för att du är så kort!” svarade han och skrattade. De hjälpte mig med väskorna och så gick vi ut till bilen där Bea väntade.

”Hejsan Amanda” sa hon och kramade mig.

”Hejhej” sa jag. Vi satte oss i bilen och körde hem till dem.

 

”Du kan ta det största gästrummet” sa Bea när vi kom in. Jag gick upp till det rummet med mina väskor, och Andreas hjälpte mig.

Han tittade från mina väskor till garderoben och sa: ”Du kommer aldrig få plats med allt detta”

Jag skrattade och sa att jag visst skulle göra det.

”Men du kanske kan hjälpa mig?” frågade jag och han nickade.

 

Efter en halvtimme hade vi fått in nästan allt i garderoben. Jag hade lagt alla underkläder i en korg i garderoben, hängt upp alla klänningar och tunikor på galgar, och lagt alla leggings, strumpbyxor och strumpor i en korg, och Andreas hade lagt in mina tröjor, linnen och byxor på hyllorna.

”Varför har du med dig tre stycken One Piece?” frågade Andreas när han försökte få plats med dem på en hylla.

”Jag kunde inte välja” sa jag och skrattade.

”Maten är klar nu!” ropade Bea nerifrån. Jag och Andreas gick ner och ut på altanen. Bea hade lagat potatis och Jacob hade grillat.

”Killar, har ni frågat Amanda än?” frågade Bea.

”Vadå?” frågade jag.

”Jo Amanda, vill du följa med oss och några kompisar och spela bowling imorgon på förmiddagen?” frågade Jacob.

”Visst” sa jag.

”Vi ska träffas där tio imorgon, så du får ingen sovmorgon” sa Andreas och flinade. Jag bara skrattade åt honom.

 

Efter maten bytte vi om till badkläder och gick ut till poolen. Jag kände på vattnet med foten, det var kallt. Andreas sprang förbi mig och hoppade ner så att det skvätte på mig. Jag skrek till. Sen kände jag hur någon lyfte upp mig bakifrån och kastade i mig i poolen. Jag skrek ännu mer och när jag kom upp såg jag att Andreas och Jacob skrattade åt mig. Jag sprang upp ur poolen och sen puttade jag ner Jacob som fortfarande inte hoppat i. Han sprang genast upp och började jaga mig, och det tog inte lång tid innan kom ifatt mig. Han lyfte upp mig igen och gick till poolen och kastade i mig igen.

Efter en timmas badande var vi helt utmattade och vi gick in och duschade. De hade tre badrum, Beas, Jacobs och Andreas. Jag gick in i Beas och duschade, sen tog jag på mig underkläder och virade handduken om mig och gick upp i gästrummet som skulle vara mitt rum hela sommaren. Jag öppnade garderoben och tog fram ett linne och en One Piece, den som var rosa med ett One Piece- tryck.

Jag och killarna hade bestämt oss för att titta på en film. Så jag fönade bara mitt hår så det var torrt sen gick jag ner till Tv:n. Killarna hade redan hunnit fixa popcorn och godis.

”Vad lång tid du tog på dig!” sa Andreas när han såg att jag kom dit.

”Jag tyckte det gick snabbt” sa jag och Andreas skakade på huvudet och suckade.

Vi tittade på en komedi, och det blev många skratt. När filmen var slut gick vi upp för att gå och lägga oss. Jag frågade om jag kunde dela badrum med Andreas, dels för att jag inte orkade gå ner hela tiden och dels för att det var störst.

”Okej”

Jag tog min badrumsväska och packade upp den på tre tomma hyllor i badrummet. Jag tog min tandborste och borstade tänderna. Efter det sa jag godnatt till alla och gick in på mitt rum. Jag tog av mig min One Piece, linnet och Bh:n, sen tog jag på mig en stor t-shirt och la mig i sängen. Jag kände hur utmattad jag var och somnade direkt.



Nu blev det bara från Amandas perspektiv, men nästa del kommer det bli ur flers.
Kommentera nuuuu!!! jag vill veta vad ni tycker!

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0