Del 6

senaste

Jag tog min badrumsväska och packade upp den på tre tomma hyllor i badrummet. Jag tog min tandborste och borstade tänderna. Efter det sa jag godnatt till alla och gick in på mitt rum. Jag tog av mig min One Piece, linnet och Bh:n, sen tog jag på mig en stor t-shirt och la mig i sängen. Jag kände hur utmattad jag var och somnade direkt.



Halv åtta kom Andreas inrusande till mitt rum och väckte mig. Han sprang fram till min säng, drog av mig täcket och tog bort kudden.
”Tack för att du väckte mig” sa jag surt.
”Men vi skulle ju upp tidigt!” sa Andreas medans han försökte hålla tillbaks skrattet.
”Mmm, men bara för det behöver du inte slita bort täcket och kudden!” sa jag och blängde på honom. Då brast han ut i skratt, han skrattade så mycket att han var tvungen att lägga sig på golvet. Jag gick fram till min garderob och tog fram en tunika med blommor på, ett par vita leggings och underkläder. Sen klampade jag in i badrummet och låste. Jag hörde fortfarande hur Andreas skrattade. Jag tog av mig mina sov kläder och tog på mig mina underkläder. Sen tog jag på mig mina leggings och tunikan. Jag borstade igenom håret sen gick jag ner till köket där Jacob och Andreas höll på att ta fram frukost.
”Värst vad du ser sur ut” sa Andreas och skrattade. Jag blängde på honom och satte mig vid bordet och började äta.
”Vad har du nu gjort Andreas?” frågade Jacob med en tillgjord röst.
Andreas berättade och sen stod både han och Jacob och skrattade.
”Var är Bea?” frågade jag efter ett tag.
”Hon stack till jobbet vid sju” svarade Jacob.

 

När vi ätit färdigt gick jag upp till mitt och Andreas badrum. Jag borstade tänderna, och när jag skulle sminka mig kom Andreas in.
”Varför ska tjejer alltid sminka sig?” frågade han och skrattade.
”För att vi inte vill vara lika fula som er killar” svarade jag och han låtsades bli sur.
Jag satte in kontakten till plattången och väntade på att den skulle bli varm. När den var klar plattade jag håret och sen gick jag in på mitt rum, tog en väska och la i mobil, pengar och nyckeln som jag fick av Bea igår. Sen gick jag ner. Killarna stod redan i hallen och väntade. Jag tog på mig mina vita ballerina skor och så gick vi ut. Vi gick bort till bowlingen. På vägen pratade vi om allt möjligt, och Jacob frågade en gång vad jag tyckte om One Direction.
”Jag älskar dem” sa jag och skrattade. ”Varför undrar du?”
”Jag bara undrade” svarade Jacob och bytte en blick med Andreas.
”Hur långt är det till Bowlingen?” frågade jag.
”Det är bara runt hörnet där” svarade Andreas.
”Vilka är det vi ska bowla med?” frågade jag.
”Fem av våra killkompisar” svarade Jacob.
”Gud vad kul, ensam med sju killar” sa jag ironiskt.
”Jag tror faktiskt att du kommer att gilla dem” sa Andreas.

 

När vi rundade hörnet, kom det fem killar gående mot oss.
”Hey Jake and Andy!” sa de och när jag tittade upp på killarna blev jag chockad. Det var ju killarna från One Direction.
”Du kan stänga munnen nu” sa Andreas och skrattade. Jag stängde genast munnen och rodnade.
”Hey guys, this is ours cousin, Amanda” sa Jacob.
“Hey Amanda!” sa Harry och log. ”But wait a minute, aren’t you Amanda from Genarp?!”
“Ehm, yes”
“That was long ago” sa Louis och skrattade medans han gav mig en kram.
Tänk att de fortfarande kom ihåg mig.
”Har ni träffats innan?” frågade Andreas förvånat.
”Ja, de var ju i Genarp, det borde du komma ihåg, så mycket som jag pratade om det då” sa jag och skrattade.

 
Nialls perspektiv:

“Can you stop talk Swedish, I don’t understand” I said
Amanda laughed; "Okay"
We went in and went to the VIP lanes. We divided ourselves into two teams. In one team, it was me, Harry, Amanda and Andreas, and in the second Louis, Liam, Zayn and Jacob. We wrote out our names.
"Cannot I get to have fences, otherwise the balls just fall into the gutter all the time," said Amanda.
"No, it's cheating," said Andreas, and grinned at her, and Amanda glared angrily at him.
We started playing, and Amanda was right. She threw all the time in the gutter.
"I told you I cannot!" Amanda exclaimed as she threw in the gutter for the third time.
"I can help you," said Harry and grabbed Amanda's hand and helped her to throw. They knocked down all but one.
"Great job girl!" Said Harry to Amanda and hugged her. Amanda began to blush a little.
Harry helped her several times, and eventually she was able to throw herself without coming into the gutter.

Harrys perspektiv:
I helped Amanda a few times and then she did it herself. When she would throw the bowl again there was a strike and she was very happy. I smiled at her and gave her a hug. She began to blush again. She was very cute when she did it.

After an hour we had finished playing. The other won, and Louis was very proud.
"It was I did so that we won!" He said proudly.
"Ehm, I actually got more points than you," said Liam, laughing.
We decided that we would be home to Jacob and Andreas, and swimming, so we were just home and pick up swimsuits, and then we would go to them.

 

Amandas perspektiv:

Jag, Andreas och Jacob gick hem och de andra killarna skulle komma sen när de hämtat sina badkläder. När vi kom in gick jag och bytte om till en rosa och svart bikini och gick ut och la mig i en av solstolarna. Jag la mig på magen och blundade.

Efter ungefär tio minuter hörde jag att killarna kom. Jag låg kvar, för det var så skönt att bara ligga där i stolen. Jag hörde att någon hoppade i vattnet. Jag vände mig så jag låg på rygg, men blundade fortfarande. Sen kände jag att någon bar upp mig och när jag öppnade ögonen såg jag att Louis höll mig i famnen med ett busigt leende på läpparna. Jag försökte komma ner, men han kasta i mig i vattnet. Jag skrek och sa ”Inte igen!”

”English, please” sa Louis och skrattade.

”She said: Not again!” sa Andreas och flinade mot mig. Alla killar började skratta och jag suckade medans jag gick upp ur poolen och la mig i solstolen igen. Jag låg där och solade. Efter ett tag kom Harry och hällde en hink med vatten över mig. Jag skrek igen för vattnet var verkligen jättekallt.

”You was to hot” sa han och skrattade. Jag blängde på honom och då skrattade han ännu mer.
”I’m hungry. Can we eat now?” frågade Niall.
”Sure” sa Jacob och vi gick in.
”Jag går och duschar” sa jag utan att bry mig att jag pratade svenska. Niall och Louis tittade oförstående på mig.
”Okej” sa Jacob och jag gick upp.
Jag gick in i mitt och Andreas badrum och duschade.

 

 

 

Harrys perspektiv:

"Can I take a shower?" I asked, and Andreas nodded.
"You can take Jake's bathroom," he said and I walked out into the hall and took a towel and clothes from the bag I brought with me and went upstairs. When I came up went Amanda out from Andreas bathroom with just a towel around her. When she saw me, blushed, and went into her room.
I went into the Jacobs bathroom and showered. Then I put on my clothes and went downstairs to the kitchen. They had ordered pizza, so now we just waited for it to come. Amanda came down five minutes later, she had put on a pair of black shorts and a light blue shirt. When she noticed me staring at her she blushed a little.
Someone knocked on the door and Andreas went and opened. Then he came back with the pizzas and we sat down at the table. I sat next to Amanda and she looked at me and smiled. I smiled back and then we started eating. After we ate, we had to go to the studio.
"But you can come here then when you're done so we can watch movies," said Jacob.
"Yes, see you then" we said and went to the studio.



Orkade inte leta efter bilder nu, men här är iaf del 6. Kommentera nu om vad ni tycker!!!!!

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0