Del 7

Senaste: 
(Harrys perspektiv)
After we ate, we had to go to the studio.
"But you can come here then when you're done so we can watch movies," said Jacob.
"Yes, see you then" we said and went to the studio.

 



Andreas perspektiv:

”ANDREAS!!! Var är min One Piece?” skrek Amanda.
”Varför skulle jag veta det?” sa jag och gick in i hennes rum.
”Jag vet väl inte!”
”Men du har ju den randiga och den lila där” sa jag och pekade på dem.
”Men jag kanske vill ha den andra!” sa hon surt.
Jag skakade på huvudet och suckade. Sen gick jag ner till Jacob.
”Vad var det med henne?” frågade han.
”Hon hittade inte den One Piece hon ville ha” svarade jag och suckade.
”Hahaha, tjejer är inte normala” sa han och skrattade.
”Jag hörde det där” sa Amanda som kommit ner.
”De kommer snart, så du kanske inte ska gå runt i bara linne” sa Jacob retsamt.
”Har du kollat i soffan?” frågade jag.
”Nej” sa hon och gick dit.

 

Amandas perspektiv:

Jag gick mot Tv rummet för att kolla i soffan. När jag gick genom hallen, öppnades dörren och killarna kom in. Jag började genast rodna och gick snabbt bort till soffan. Min One Piece låg som tur där och jag tog på mig den.
”Hey Amanda” sa Louis och skrattade. Jag suckade och gick in i köket för att ta ett glas med vatten. Jag tog fram ett glas och gick till kranen, när jag hade fyllt glaset och druckit upp det kände jag att någon lyfte upp mig. Jag såg att det var Harry.
”We are waiting to start watching the movie!” sa han och bar bort mig till soffan där de andra redan satt. Han slängde ner mig på Louis och Niall. Jag satte mig upp mellan dem.
” What movie should we see? No horror movie right?" frågade jag.
” Yes we will see a horror movie” sa Zayn och skrattade.
”Nooooo!” sa jag förskräckt.
”But you've got seven brave guys here, or ... six” sa Louis och tittade på Harry som låtsades bli sur. Jag suckade och de satte på filmen.
Jag satt och skrek väldigt mycket, och Louis bara skrattade åt mig.
”Come on Amanda, I will protect you” sa Harry och skrattade. Jag tittade konstigt på honom, men när han gjorde plats till mig genom att putta bort Andreas gick jag och satte mig bredvid honom. Han log mot mig och la armen runt mina axlar. Varje gång det blev läskigt tryckte jag mig närmare och närmare Harry. När filmen äntligen var slut satt jag nästan i Harrys knä. Jag reste mig upp och Harry frågade vart jag skulle. Man kunde se att han var lite besviken på att jag reste mig.
”I'll just go and get some fresh air” svarade jag och gick ut på altanen. Efter en liten stund gick jag in igen och satte mig i soffan igen.
” Now we will look at a comedy” sa jag bestämt.
”Okey” sa Liam och vi satte på en komedi istället.

 

Liams perspektiv:

Before we even come to half the movie had all but me and Jacob fell asleep. Amanda lay with her head in Harry's knees and with her legs in Andreas knee. Louis was lying on Niall and Niall with his head on Zayn.
"Would you do anything else? This comedy was not so funny.. "said Jacob.
"Sure," I replied. We took out a deck of cards and started playing. After a while, woke Louis and Zayn. Then we went out and swam. It was a bit dark.
"Shall we bring the other or what? It's only ten "said Jacob.
"Sure," I replied and we went inside. Andrew and Niall woke up immediately, but Harry and Amanda was a little more difficult awakened.
"What brings you Amanda the best?" I asked Andrew and Jacob.
"Hmm .. Tickle her, "replied Jacob.
"Okay," said Louis and began tickling Amanda. He received a slap in the face when she was about to wake.
"Stop, I want to sleep," said Amanda tired.
"Me too" said Harry, who had also awakened.
"Nope, do not get to sleep. You will go out and swim with us, "said Louis firmly.
"No," said Amanda with her eyes closed.
"If you do not go up I throw you in the pool again," said Louis and stood by Amanda up at once.
"Oh well, just gonna go and change," said she was tired and walked slowly up to her room. Harry got up and went to his bag to pull out his swimwear.
Ten minutes later Amanda came down in a bikini and still looked as tired. We went out to the pool and all but Amanda and Niall jumped in right away. Amanda felt a little on the water with his foot, but immediately took it up again.
"It's too cold! I will NOT go swimming, "she said and started walking towards the house again.
"You should certainly it!" Said Harry, and caught up her. He lifted her up and ran with her ​​towards the pool and jumped in with her in his arms.
"You idiot!" She said, and glared angrily at Harry. He just laughed at her and released her.
We did not swim as long as it was actually pretty cold.

 

Amandas perspektiv:

När vi äntligen gick upp hur poolen gick jag in i mitt och Andreas badrum och tog en lång och varm dusch. När jag var klar tog jag på mig mina underkläder och ett linne sen gick jag ut från badrummet och skulle gå in i mitt rum.
”Tack för att du skyndade dig” sa Andreas ironiskt. Jag struntade i det han sa och frågade istället: ”När kommer Bea hem?”
”Om en timme typ. Hon åkte hem till en väninna direkt efter jobbet.” svarade han och gick in i badrummet.
Jag kollade på klockan och såg att den var halv tolv. Jag kom ihåg att jag skulle börja jobba på cafét imorgon, och jag ville inte vara trött då. Så jag gick ner och sa godnatt till killarna.
”I go to sleep now. I'll start working tomorrow.”sa jag.
”What time do you start??” frågade Jacob.
”Half past ten, and ends five.” svarade jag.
”I can give you a ride and you will avoid to take the bus.”
”Thank you! Good night!” sa jag.
”Good night” sa killarna och jag gick upp. Då kom jag på att jag gått i bara linne, så det var kanske därför som Louis och Harry tittat lite konstigt på mig. Jag fönade håret tills det var torrt och sen la jag mig i sängen. Innan jag hann somna hörde jag att jag fick ett sms. jag suckade och klev ur sängen och gick till mobilen. Sms:et var från Molly: ”Vill du träffas imorgon?”  Jag svarade snabbt: ”Gärna! Jag jobbar till fem, så vi kan göra något efter det ifall du vill?” ”Ja, jag kan komma till cafét då så kan vi göra något. Ses imorgon :)” ”ja, gör det, ses :)”
Jag gick tillbaks till sängen och somnade direkt.



Där var del 7, nästa del kommer senare idag
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0