Del 8

Senaste:

Innan jag hann somna hörde jag att jag fick ett sms. jag suckade och klev ur sängen och gick till mobilen. Sms:et var från Molly: ”Vill du träffas imorgon?”  Jag svarade snabbt: ”Gärna! Jag jobbar till fem, så vi kan göra något efter det ifall du vill?” ”Ja, jag kan komma till cafét då så kan vi göra något. Ses imorgon :)” ”ja, gör det, ses :)”

Jag gick tillbaks till sängen och somnade direkt.





Alarmet gick igång klockan halv åtta och jag satte mig långsamt upp. Jag gick in i badrummet och duschade. När jag var klar tog jag på mig underkläder och fönade håret tills det var helt torrt. Sen satte jag upp det i en knut. Jag tog på mig en vit t-shirt och en svart kjol, precis som det stod i mailet som caféts chef, Malin som kommer från Sverige, hade skickat några veckor tidigare. Där stod även mitt schema. Jag skulle jobba måndag, tisdag, torsdag och söndag. På måndagar och torsdagar börjar jag halv elva och slutar fem, på tisdagar börjar jag åtta och slutar tre och på söndagar börjar jag tre och slutar klockan sju.

Jag gick ner för att äta frukost och då såg jag att Louis, Niall och Andreas redan satt där och åt frukost.

What are you doing up so early?” frågade jag förvånat.

We woke up by your alarm” sa Louis.

”Ojj, sorry” sa jag och skrattade. Jag satte mig vid bordet och tog en macka. När jag hade ätit klart reste jag på mig och kollade på klockan. Den var kvart i tio, jag behövde åka kvart över tio.

Maybe I should wake Jacob so he can drive me” sa jag och gick upp på Jacobs rum där även Liam, Harry och Zayn låg och sov.

”Jacob, du måste gå upp nu ifall du ska skjutsa mig till cafét.” sa jag och ruskade om honom. När han lyfte på huvudet såg jag att han var blek i ansiktet och ögonen var lite blanka.

”Jag tror att du ska ligga kvar i sängen idag, du ser inte riktig frisk ut” sa jag och han la sig ner igen. Jag gick ner i köket igen.

Didn’t you get up Jacob?” frågade Niall.

No, I think he's sick, but now I do not know how I will come to the café” sa jag och suckade.

I can give you a ride if you want?” frågade Louis.

”Yes, if you want? But we have to go in twenty minutes” sa jag och log.

Yes, then I get up and brush my teeth” sa han och gick upp. Jag gick också upp för att borsta tänderna. Sen tog jag fram en väska och la i mobil, nycklar och pengar. Sen tog jag på mig en tunn svart kofta och gick ner.

Tio minuter senare gick jag och Louis ut till hans bil, och körde iväg till cafét.

Want a ride home too??” frågade han.

No need, I will meet a friend after I finished” sa jag.

Okay, but give me your cell phone so I can enter my number. So you can call if you still want a ride home” sa han och jag gav honom min mobil.

”So there. See you maybe later " sa han och gav tillbaks mobilen.

Yep, good bye” sa jag och gick ut ur bilen.

Jag gick in i cafét och en tjej kom genast fram till mig.

”Hej Amanda! Det är jag som är Malin” sa hon och sträckte fram handen.

”Hej!” sa jag och skakade hennes hand.

”Jag tänkte visa runt dig lite och sen visa vad du ska göra” sa hon och log.

”Okej” sa jag och gick efter henne. Cafét var litet och mysigt. Vi gick in bakom disken och in i köket. Hon visade var allt var och berättade sedan vad jag skulle göra. Jag skulle stå i kassan tills en annan tjej, som heter Laura, skulle komma halv ett. Då fick jag en halvtimmes lunch, sen klockan ett ska jag hjälpa till med tillexempel servera, duka av, baka och sånt.

”This is Amanda, the new girl” sa Malin till en kille som stod I köket och bakade.

”Hey Amanda, I’m Simon” sa han.

”Hey” sa jag och log.

”Här har du ditt förkläde, så sätt på dig det och sen kan du gå till kassan” sa Malin och gav mig ett svart förkläde som jag tog på mig och sen gick jag till kassan. Efter några minuter kom det in två killar och en tjej i min ålder.

”Hi, we wanna have three coffee, two brownies and one piece of the chocolate cake” sa tjejen.

“Okey” sa jag och tog upp två tallrikar med brownies och en med en bit chokladkaka. Sen hällde jag upp kaffe i tre muggar och satte allt på en bricka.

”Thanks” sa tjejen och betalade.

Det kom några fler kunder, men inte så många. När klockan var halv ett kom tjejen som hette Laura och tog över kassan. Jag gick in i personalrummet och tog en baguette som Malin sagt att jag kunde göra när jag skulle äta lunch. Jag tog också en kopp med kaffe. När klockan var ett gick jag och började jobba igen. Jag började med att duka undan den disk som stod på borden och gick in med det i köket. Där satte jag in det i diskmaskinen, och sen gick jag ut igen för att torka av borden. Sen gick jag in i köket och frågade Simon ifall det fanns något mer jag kunde göra.

”Yes, you can make chocolate balls, the recept is on the table there” svarade han och jag gick och tvättade händerna och började göra chokladbollar, och de blev faktiskt riktigt fina.

”They was really good” sa Simon när han tittade på dem.

”Haha, thanks” sa jag.

”Du kan lägga dem bland de andra chokladbollarna som är där ute” sa Malin när hon kom in i köket.

 

Klockan fem kom Molly och jag sa hejdå till Malin, Simon och Laura.

”Har du bakat mycket idag?” frågade Molly.

”Chokladbollar, brownies, choklad muffins och kladdkaka” svarade jag och vi gick ut från cafét.

Vi bestämde oss för att gå och köpa glass och sedan sätta oss i en park och prata.

Vi köpte varsin mjukglass med chokladsås och gick sedan och satte oss på en bänk i solen.

”vad har du gjort igår?” frågade Molly.

”På förmiddagen spelade jag bowling med Jacob och Andres och några av deras kompisar. Och vet du vilka de var? Det var killarna i One Direction!” sa jag och Molly blev alldeles paff.

”VA!? Skojar du eller?” frågade hon. Sen berättade jag om badandet och när vi tittade på film.

”OMG! Och hur känner dina kusiner One Direction?” frågade Molly.

”Hmm, det har jag glömt att fråga, jag får göra det sen.” svarade jag.

Vi satt och pratade en lång stund, sen var hon tvungen att gå hem och äta. Vi sa hejdå, men när jag skulle gå hem slog det mig att jag inte visste var jag var. Jag tog upp mobilen och ringde till Louis.

”Hey Amanda” sa han när han svarade. Jag sa till honom att jag inte visste var jag var och han skrattade. Han frågade ifall det fanns något speciellt där som jag kunde förklara så kanske han visste var jag var. Jag såg en staty och sa det till honom.

”Okay, I know where you are. We’ll comes” sa han och vi la på.

En kvart senare såg jag hans bil, och klev in i den. Jag satte mig där bak bredvid Harry som också följt med.


Förlåt för att denna delen inte kom upp igår, men jag hade problem med intrnet... Men nu är det fixat :) Kommentera nu om vad ni tycker, och har ni några idéer skicka de då till [email protected]
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0