Del 9

Senaste:

Vi satt och pratade en lång stund, sen var hon tvungen att gå hem och äta. Vi sa hejdå, men när jag skulle gå hem slog det mig att jag inte visste var jag var. Jag tog upp mobilen och ringde till Louis.
”Hey Amanda” sa han när han svarade. Jag sa till honom att jag inte visste var jag var och han skrattade. Han frågade ifall det fanns något speciellt där som jag kunde förklara så kanske han visste var jag var. Jag såg en staty och sa det till honom.
”Okay, I know where you are. We’ll comes” sa han och vi la på.
En kvart senare såg jag hans bil, och klev in i den. Jag satte mig där bak bredvid Harry som också följt med.

 




Harrys perspektiv:

”Thanks for the ride!” said Amanda and started to go out of the car. Louis gave me a meaning glance.
”Amanda?” I said and looked at her.
”Yes?” she said, looking quizzically at me.
”Ehm, do you… wanna… go out tonight… with me?” I asked.
”Sure” svarade hon och log.
”Good, eight o’clock?” I asked.
”Yes, see you then” she said and smiled.
”Yes” I said. Amanda smiled again and then she went into her house. I breathed out and Louis laughed.
"You see, she wanted to go out with you," he said.

 

Amandas perspektiv:

”Värst vad du ser glad ut” sa Jacob och skrattade.
”Ja, det är väl klart! Harry bjöd ut mig!” sa jag och log jättestort.
”Haha, grattis. När ska ni iväg då?” frågade han.
”Åtta” svarade jag.
”Då ska du nog skynda dig lite, klockan är kvart i sju” sa han.
”VA?! Jag måste skynda mig, jag går och duschar” sa jag och rusade upp för trappan. Jag gick snabbt in i duschen. Efter jag duschat klart tog jag på mig svarta underkläder och gick in på mitt rum. Men vad ska jag ha för kläder? Jag tog ut alla kläder från garderoben och la dem på golvet. Tillslut hittade jag en klänning som var okej.
 
Jag tog med den in i badrummet och fönade håret tills det var nästan torrt. Sen lockade jag det lite extra och satte på mig klänningen. Jag sminkade mig med mascara ögonskugga och läppglans. Sen tog jag en kuvertväska och stoppade i mobil, nycklar och pengar. Sedan gick jag ner.
”Vad fin du är Amanda! Vem är det du ska ut med?” frågade Bea.
”Tack! Jag ska ut med Harry” sa jag och rodnade utan att veta riktigt varför.
”Okej, ha det så kul!” sa hon och log och jag log tillbaka.
Efter några minuter plingade det på dörren. Jag gick och öppnade dörren och där stod Harry och log.
”Hey, you look beautiful” sa han och log.
“Thanks” sa jag och rodnade. ”Where are we going?”
“You’ll see” sa han och log. Vi började gå längs gatan och var tysta i början, men sen började vi prata om oss själva, om våra familjer och så.
”What are your parents working at?” frågade han.
” My mother was a cook at a Thai restaurant before but now she works controllers and sometimes as a cook on a restaurant. My father I do not know, he left before my little brother was born” sa jag och tittade ner i marken.
”Oj” sa han och så började vi att prata om något annat. Efter tjugo minuter kom vi fram till en resturang. Det var en femstjärnig-resturang.
”Oj, are we going to eat here!?” sa jag förvånat.
” Of course, nothing is too fine for you” sa han och rodnade.

 

Efter vi ätit och snackat började vi gå hemåt.
”Do you wanna to go home to me and watch a movie?” frågade han lite osäkert.
“Sure” sa jag och log mot honom. Vi gick till deras hus och in i Harrys och Louis lägenhet. Direkt när vi kom in kom Louis springande till oss.
”Hey Amanda!” sa han och kramade mig.
”Hey” sa jag.
”What are you gonna to do now?” frågade Louis.
“We are going to watch a movie” svarade Harry.
“Okey, can the other guys come?” frågade Louis och Harry tittade frågande på mig.
”Sure” sa jag och Louis gick för att hämta de andra killarna. Jag och Harry satte oss i soffan. Jag satte mig bredvid honom och han la sin arm runt mig. Efter någon minut kom resten av killarna in i lägenheten och kastade sig i soffan. Louis kom sist, och eftersom det inte fanns någon plats la han sig över alla. Vi började skratta och Liam puttade ner honom på golvet. Louis tog en kudde och slog till Liam och då var kuddkriget i gång. Fast jag satt bara i soffan och tittade på. Men när Louis slog till mig med en kudde var även jag med. Vi höll på i tio minuter, sen var vi helt utmattade så vi la oss på golvet. Då hörde jag att min mobil ringde så jag gick och hämtade mobilen. Jag gick in på Harrys rum och svarade.
”Hey it’s Amanda”
”Hej, gumman” svarade mamma.
”Heej, mamma!” sa jag.
”Hur var det första dagen på jobbet idag?” frågade hon.
”Det var jätteroligt. Och jag fick göra många olika saker” svarade jag.
”Vad bra, men du? Jag måste till jobbet nu, jag jobbar natt. Men vi hörs imorgon” sa hon.
”Ja, hejdå. Älskar dig” sa jag.
”Älskar dig med, hejdå” sa hon och vi la på. Sen gick jag ut till killarna igen. De hade ställt fram godis och chips
och satt igång en film.
”Who was it?” frågade Harry.
“My mum” svarade jag och satte mig vid honom igen. De andra killarna verkade väldigt trötta och de somnade snabbt så det var bara Harry och jag som var vakna. När filmen var slut halv tolv kom jag på att jag började klockan åtta imorgon.
”Shit, I have to go now” sa jag.
“Why?” frågade Harry.
“Because that I start working tomorrow at 8, so I have to go home now and sleep” svarade jag.
“Okay, I can drive you, if you want?” frågade Harry och jag nickade. Vi gick ut till bilen och han körde mig hem.
”Thanks for a wonderful night” sa jag och gick ur bilen. Harry log mot mig och sa hejdå. Sen körde han iväg och jag låste upp dörren och gick in. Jag låste efter mig och gick sen tyst upp till badrummet och tvättade bort sminket och borstade tänderna. Sen gick jag in på mitt rum och bytte om till min sov t-shirt. Jag var verkligen dödstrött, så jag somnade innan jag hunnit lägga huvudet på kudden.



Så det vr del 9. vad tycker ni? Kommentera!!!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0