Prolog

Höstterminen i nian

"Kommer du Amanda? Mentorstiden börjar om fyra minuter!" sa Lina otåligt.
”Mmm, jag kommer” sa jag medans jag la in datorn i skåpet. Jag låste det och vi gick mot musiksalen där vi skulle ha mentorstid, vår grupp hade det där för att vår mentor, Becca, är musiklärare. När vi satt på en bänk utanför och väntade på att Becca skulle komma, fick jag ett sms. jag öppnade sms:et som var från min bästis Evelina

Har bokat in bowlingen nu, lördag kl 19-20. Anton och Axel tar med en kompis också, du vet Adam. Kram <3”

Evelina bodde i Lund, och det gjorde killarna också. Jag knappade snabbt in ett sms.

Vad bra <3 Adam var väl han som var med förra gången då vi var på bio? Kram”

Jag hann precis skriva klart och skicka det innan Becca kom. Hon låste upp och alla gick in och tog varsin stol. Jag och Lina satte oss i ena kanten.

”Idag ska ni komma med förslag vad ni vill göra och vilka ni vill ska komma på kulturveckan.” sa Becca.

”Men det är ju nästa termin, varför ska vi komma på något nu?” undrade Jakob som alltid skulle hålla på.

”För att ifall ni vill att tillexempel Simsoak ska komma så kan man inte bara fråga de en vecka innan! Så nu vill jag att ni ska komma med förslag.” sa Becca och tittade på oss.

”Ehm.. vi kan göra såna dära graffiti- målningar som någon annan klass fick göra förra gången?” sa Melizza.

”Jaa!” sa Jakob och alla höll med.

”Okej då skriver jag det, något mer? Någon artist kanske?” frågade Becca.

”One Direction!!!!” sa Melizza och Anja med en gång.

”Vet du vilka det är?” viskade Lina till mig tyst.

”Nej, aldrig hört om de innan..” viskade jag tillbaka.

”Och vilka är det?” frågade Becca.

”Ett känt pojkband från England!” sa Anja.

”Jag tror faktiskt inte att vi skulle kunna få hit dem... menmen vi kan ju alltid försöka.” sa Becca och skrattade.

”Jaa” utbrast Melizza glatt. Becca skrattade och vi fortsatte komma med förslag.

 

Efter skolan

 

När jag kom hem gick jag in på youtube för att kolla upp vem One Direction var. Jag kollade på deras video What makes You Beautiful och efter det var jag helt fast. Jag gick genast in på spotify på min mobil och la till deras låtar i en ny spellista, jag började lära mig texterna. Gud vad de var bra, snygga var de också.. Jag lärde mig direkt vad de hette och jag tyckte att Niall och Louis var de snyggaste.



Ja det var prologen, jag hoppas att jag hinner att skriva klart del 1 idag.
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0