Del 23

Senaste:

Mamma gäspade lite och snart sov hon. Vi bestämde oss för att åka hem. Harry halvsatt på en stol utanför och sov. Vad söt han var när han sov! Jag gick fram till honom och skakade om honom lite lätt. Han vaknade och log mot mig. Jag böjde mig fram och gav honom en snabb kyss och sen reste vi oss upp. Vi gick ut till Beas bil och satte oss, men eftersom vi var sex stycken så satte jag mig i Harrys knä. Wille satt bredvid oss och Andreas bredvid honom. Jacob satt bredvid Bea där framme. Harry började prata lite med Wille och Wille var lite bly i början, men efter ett tag satt de och pratade på. Jacob vände sig om och gav mig en blick som betydde att jag skulle komma ihåg att berätta för Wille sen. Jag nickade lite svagt och han log mot mig. Usch, jag som nästan hade glömt det… Jag tittade på Willes glada ansikte och hoppades på att han inte skulle bli allt för sur eller arg på mig.


Vi klev ur bilen och gick in i huset. Bea gick in i sitt sovrum för att sova även fast klocka inte alls var mycket, hon hade haft en jobbig dag idag på jobbet. Andreas, Jacob och Harry gick ut på altanen och satte sig i solstolarna och började snacka lite.

”Wille, kan jag få prata med dig?” frågade jag Wille och han nickade. Vi gick in i tv rummet och satte oss i soffan.

”Ehm.. Joo, det är såhär att jag inte alls var på sjukhuset för att min kompis var skadad, utan jag var hos… hos Harry och Louis. De ska åka iväg imorgon och vara borta i tio dagar, så jag ville verkligen träffa dem ikväll. Förlåt, jag vet att det var dumt” sa jag tyst och tittade på Wille.

”Det gör inget, jag förstår dig. Eller, jag gillar inte att du ljög för mig, men jag förstår att du ville träffa killarna innan de skulle iväg” svarade Wille och log mot mig.

”Är du säker? För jag vill att du berättar precis vad du tycker, och imorgon jobbar jag ju inte eftersom det är onsdag, så då kan vi ha en filmdag ifall du vill? Och hälsa på mamma förstås.” sa jag.

”Helt säker, och det låter bra med en filmdag imorgon, vi kan ha Harry Potter-maraton som vi hade den gången båda var sjuka.” sa Wille och jag skrattade lite.

”Du och dina Harry Potter filmer, men visst, det blir bra” sa jag och gav honom en kram. ”Men säg till ifall det är något”

”Okej” sa han och vi gick ut till de andra killarna.

”Molly and the other guys comes to us soon” sa Jacob och jag nickade.

“Okey, det är väl okej för dig Wille?” frågade jag Wille och han nickade. Fem minuter senare kom Molly och resten av killarna. Vi gick in för att titta på en film. Vi valde en komedi, och satte igång den. Jag satt nära Harry och lutade mitt huvud mot hans axel. Han la sin arm runt mina axlar. Imorgon skulle de åka, och jag skulle inte få se dem på tio dagar. Tio dagar. Inte så länge egentligen, det kommer ju bli värre när mitt sommarlov tar slut och jag måste åka tillbaka till Sverige… Nej! Tänk inte på det nu Amanda, det är fortfarande många dagar kvar. Mitt i filmen började min mage kurra jätte mycket. Jag kom på att jag inte ätit något, eftersom jag åkt till sjukhuset innan vi hunnit äta. Louis, som satt på andra sidan om mig, tittade på mig och skrattade.

”I think someone is a little bit hungry” sa han.

“Is it someone else who is hungry?” frågade jag.

“I am” svarade Jacob, och Andreas och Wille nickade instämmande. De hade ju också varit på sjukhuset.

”Then I go and cook some food” sa jag och reste mig upp. Jag gick ut i köket och Harry följde efter.

”You don’t need to help me, you can look at the movie” sa jag och log mot honom.

“No, I wanna help you” sa han och vi började göra pannkakor.

 

Vi hade gjort måna pannkakor, och nu satt alla i köket och åt. Även fast Molly och de andra ätit innan, så åt de också lite, speciellt Niall…

”I think we had to go home now and sleep. We must go up very early tomorrow” sa Liam och han och killarna reste sig upp och började gå mot hallen. Jag och Molly gick efter dem. De tog på sig sina skor och gav oss varsin kram. Liam kom och kramade mig först, sen Zayn. När Zayn kramade Molly såg jag att han viskade något i hennes öra och att hon nickade och log. Niall kom fram till mig och kramade mig hårt.

”I’ll miss you” viskade han.

”I’ll miss you too” svarade jag och log mot honom. Louis kom fram och gav mig en hård kram han också.

”Don’t miss me to much” skämtade han och jag skrattade lite åt honom.

”I’ll not miss you” sa jag och han gjorde en ledsen min. ”Just kidding”. Jag gav honom en till kram och gick bort till Harry. Jag kramade om honom hårt. Tio dagar utan att få se Harry. Tio dagar. Jag ställde mig på tå och gav honom en kyss. Jag kände tårarna men höll dem inne.

”I’ll miss you so much!” viskade jag och kramade honom igen.

”I’ll miss you too, but we should talk on Skype every day” sa han och jag log lite svagt mot honom. Han gav mig en till kyss innan han och killarna gick ut genom dörren och gick bort till Louis bil. Alla vände sig om och vinkade, och jag och Molly vinkade tillbaka. De satte sig i bilen och körde iväg. Jag stängde dörren och kände min mobil börja vibrera i fickan.



Denna delen blev nog rätt så tråkig och inte så lång... Men nästa del kommer att komma idag också :)

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0