Del 24

Senast:

”I think we had to go home now and sleep. We must go up very early tomorrow” sa Liam och han och killarna reste sig upp och började gå mot hallen. Jag och Molly gick efter dem. De tog på sig sina skor och gav oss varsin kram. Liam kom och kramade mig först, sen Zayn. När Zayn kramade Molly såg jag att han viskade något i hennes öra och att hon nickade och log. Niall kom fram till mig och kramade mig hårt.

”I’ll miss you” viskade han.

”I’ll miss you too” svarade jag och log mot honom. Louis kom fram och gav mig en hård kram han också.

”Don’t miss me to much” skämtade han och jag skrattade lite åt honom.

”I’ll not miss you” sa jag och han gjorde en ledsen min. ”Just kidding”. Jag gav honom en till kram och gick bort till Harry. Jag kramade om honom hårt. Tio dagar utan att få se Harry. Tio dagar. Jag ställde mig på tå och gav honom en kyss. Jag kände tårarna men höll dem inne.

”I’ll miss you so much!” viskade jag och kramade honom igen.

”I’ll miss you too, but we should talk on Skype every day” sa han och jag log lite svagt mot honom. Han gav mig en till kyss innan han och killarna gick ut genom dörren och gick bort till Louis bil. Alla vände sig om och vinkade, och jag och Molly vinkade tillbaka. De satte sig i bilen och körde iväg. Jag stängde dörren och kände min mobil börja vibrera i fickan.



Jag tog upp mobilen och såg att det var Evelina som ringde.

”Heej Evelina!” sa jag glatt.

”Heej Amanda! Vet du vad?” frågade hon med en glad röst.

”Nä..?” sa jag nyfiket.

”Jag och Adam är tillsammans nu!” skrek hon glatt i telefonen och jag log.

”Grattis!” sa jag.

”Tack! Men du, nu är det ju bara fyra dagar kvar tills jag kommer!” sa hon.

”Ja, och jag längtar så, men du får absolut inte glömma godiset!” sa jag.

”Haha, nejdå, det är redan nerpackat” skrattade Evelina.

”Bra” sa jag och skrattade lite.

”Men du, Adam kommer snart, så jag måste fixa lite. Jag ringer dig på fredag, hejdå” sa hon och klickade mig. Jag la tillbaka mobilen i fickan och gick ut i köket. Jag och Andreas plockade undan disken och sen gick vi och satte oss i soffan. Mollys föräldrar hade ringt och hon hade gått hem. Wille satt och gäspade stort, och efter en liten stund hade det smittat av sig på oss andra tre också.

 

Två dagar senare (torsdag)

Mamma hade kommit hem från sjukhuset igår och jag och Wille hade haft en rolig dag tillsammans. Klockan var lite efter fem och jag hade precis slutat jobba för idag. Jag gick bort mot busshållplatsen och väntade på att bussen skulle komma. Jag saknade Harry och de andra jättemycket, och ändå hade det bara gått typ två dagar… Men jag hade pratat med alla på skype lite igår och i morse. Bussen kom och jag klev på den. Jag satte mig ganska långt bak i den nästan fulla bussen. Jag satte i mina hörlurar i min iPhone och gick in på spotify. Jag gick in på min spellista som heter Ed, och klickade på The A Team. Jag älskade verkligen den låten. Jag satt och tittade ut genom fönstret medan jag lyssnade. Jag kände att någon knackade mig på axlen, så jag tog ur hörlurarna ur öronen och vände mig om. Där stod en tjej som var runt tolv år.

”Can I get your autograph? I really love your song voice and I think that you’re a very good dancer” frågade hon lite blygt. Min autograf?

”Ehm… Sure” sa jag lite osäkert. Hon sträckte fram en penna och en bok och jag tog emot det.

”Whats your name?” frågade jag.

”Lissy, I’m a fan” svarade hon och log lite blygt mot mig. Ett fan? Av mig? Oj… Jag log tillbaka och började skriva. A massive hug to Lissy, my first fan. It was nice to meet you Xx Och sen skrev jag mitt namn. Jag gav tillbaks boken och hon log stort mot mig.

”Can I have a photo too?” frågade hon och jag nickade. Lissy satte sig bredvid mig och tog fram en kamera. Jag log in i kameran när hon tog ett foto på oss. Hon reste på sig igen.

”Thank you so much, I really love you” sa hon och jag log mot henne.

”Thanks” sa jag.

”Have you twitter?” frågade hon och jag skakade på huvudet.

”But if you get it sometimes, can you follow me?” frågade hon.

“Yeah, sure. Whats your name there?” frågade jag ch hon skrev ner det på en sida i sin bok och rev ut den, sen gav hon den till mig. Jag vek ihop den och stoppade ner den i min väska. Jag gav henne en kram och gick av bussen.

Jag öppnade dörren till huset och tog av mig skorna. Jag gick in till mamma som låg och vilade.

”Hej mamma, hur mår du?” frågade jag och satte mig på sängkanten.

”Rätt så bra, lite trött bara” sa hon och log lite mot mig. ”Men jag och Wille åker hem på söndag som vi skulle, för läkaren har sagt att det är bra att jag får komma hem helt”

”Okej, men kommer du klara av att flyga då?” frågade jag lite oroligt.

”Jadå, det är inga problem, det tar ju inte så lång tid, och jag mår mycket bättre” svarade hon och jag reste mig upp.

”Okej, vad bra” sa jag och gick upp på mitt rum. Jag satte igång min dator och satte mig med den i sängen. Jag loggade in på skype och hoppades på att killarna var ledig nu så jag kunde prata med dem. Louis var inloggad så jag testade att ringa honom. Han svarade nästan direkt.

 

”Hi Amanda, how are you?”

“Hi Louis, I’m fine, and you?”

Fine”

“Where’s the other”

“Niall and Zayn is outside in the pool and Liam and Harry are out buying pizza.”

 

Vi pratade några minuter till, och sen kom Niall och Zayn in. Jag pratade lite med dem också. Men jag hann inte prata med Liam och Harry, för de hade inte kommit hem när jag skulle äta.

 

”Bye guys, you can call later tonight if you can”

“Yes, Bye Amanda”

 

Jag gick ner och ut på altanen. De andra satt redan vid bordet. Jag satte mig ner på den lediga stolen, mellan Jacob och Andy.

”Så vad har du gjort idag då?” frågade Andy mig. Jag tittade på honom och skrattade. Han visste egentligen att jag inte gjort något annat än att jobba.

”Jobbat, och du då?” frågade jag även fats jag redan visste vad han hade gjort. Han hade bara varit hemma hela dagen och badat i poolen.

Efter maten gick jag och Andreas in på hans rum för att kolla på en film. Jacob och Wille ville titta på en komedi, men det ville inte Andreas och jag, så därför skulle vi titta på en annan film i hans rum. Vi valde Scream 4, som egentligen inte är så läskig, bara äcklig… Efter en halvtimme hörde jag att någon ringde mig på Skype. Jag sprang snabbt in på mitt rum och såg att det var Harry som ringde. Jag satte mig ner i sängen med datorn i knät och tryckte på svara. Webcamen gick igång, och jag såg Harry, Niall och Louis. Vi pratade lite om allt möjligt, och sen berättade jag om mitt fan på bussen.

”Haha, so you gonna get Twitter now?” frågade Louis och skrattade.

“I don’t know…” svarade jag.

”I think you should have it” sa Harry och log.

“Maybe, but I have to go now, Andy and I are watching a movie”

“Okey, bye Amanda, we miss you” sa Niall och log.

“Bye, I miss you guys too, but it’s only eight days left now” sa jag.

“Yeah, bye. Love you” sa Harry och gjorde en slängkyss mot kameran.

”I love you too” sa jag och gjorde en slängkyss också.

”I love you too” sa Louis med en tillgjord röst medans han blinkade med ena ögat. Harry slog till honom lite på armen och jag skrattade.

”Bye” sa jag och stängde av. Sen gick jag in till Andreas rum igen. Han hade pausat filmen och satt med mobilen och spelade något spel.

”Så nu kan vi fortsätta titta” sa jag och han la undan mobilen.

 

Willes perspektiv:

Komedin som jag och Jacob hade tittat på var slut, och jag gick in i det rummet som jag och mamma delade. Imorgon skulle Ida komma, och jag längtade lite efter henne. Fast vi var ju  bara vänner. Min mobil plingade till och jag tog upp den. Ett sms från Ida.

”Hej :) Flyget landar imorgon 11.48, bara så att du vet ;) Du kan väl komma dit, så kan vi kanske hitta på något då?”

Jag skrev snabbt in ett svar.

Okej, jag kommer till flygplatsen då, ses imorgon :)”

Imorgon skulle jag äntligen träffa henne. Och vi skulle faktiskt med samma flyg hem på söndag också.

 

Jag vaknade och kollade på klockan. Den var halv elva. Jag var nära på att somna om när jag kom på att jag skulle åka med bussen till flygplatsen om lite mer än en timme. Jag reste mig snabbt ur sängen och gick in i badrummet. Jag tog en snabb dusch, och tog sen på mig ett par beiga shorts och en vit t-shirt. Jag gick till köket för att äta frukost. Amanda satt redan där och åt.

”Ska du göra något speciellt idag?” frågade hon nr jag höll på att bre min macka.

”Jag ska träffa Ida, hon kommer ju till London idag” svarade jag.

”Just det, det sa du ju innan. Ha det så kul, jag måste sticka nu. Jag ska hem till Molly, ses sen” sa hon och reste sig upp.

”Okej, hejdå” sa jag och började äta på min macka. När den var uppäten, gick jag in i badrummet för att borsta tänderna och fixa håret lite.

 

Bussen stannade och jag klev av. Om fem minuter skulle Idas plan landa. Jag gick in på flyplatsen och väntade. Efter tio minuter såg jag henne och hennes mamma komma gående.

”Hej Wille” sa Ida och gav mig en kram.

”Hej Ida” sa jag. Hon och hennes mamma tog deras väskor.

”Jag kan ta din väska också Ida, så tar ja en taxi till hotellet, så kan ni två göra något” sa Idas mamma.

”Okej, ring mig ifall det är något, hejdå” sa Ida och vi två gick ut.


Hade tänkt att bli klar med delen igår, men jag var hemma hos en killkomis med några andra kopisar och tittade på film från klockan fyra till tolv... Och idag har jag varit ute med mina syskon i det fina vädret... Menmen, här är det iaf, hope you like it ;)
Jag vill gärna ha nån kommentar, så att jag vet vad ni tycker?

//Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är så himla bra :)

2012-05-05 @ 10:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0