Del 27

Senaste:

Jag tog en av hennes väskor och vi började gå mot utgången. Utanför satt Jacob och väntade i hans bil. Jag öppnade bagageluckan och vi la i båda väskorna. Sen öppnade vi varsin bildörr och hoppade in i baksätet. Äntligen fick jag träffa min bästa kompis igen. Vi skulle ha så kul nu när hon var här.



”Jaha, vad ska vi göra nu då?” frågade jag efter att vi burit upp hennes väskor på mitt rum och bäddat madrassen vi lagt bredvid min säng.

”Vet inte, shoppa?” frågade Evelina och jag nickade. Här ska det shoppas loss! Vi båda bytte om till shorts och linne och sen gick vi ut. Vi tog bussen in till centrum och började gå i lite olika affärer. Vi gick in på H&M och hittade varsin klänning. De var korta och nästan likadana, det enda som skiljde på dem var att hennes var cerise rosa och min var mönstrad. Vi betalade i kassan och gick sedan ut.

”Kan vi inte gå till Victoria’s secret? Jag behöver lite nya underkläder” frågade Evelina.

”Visst” sa jag och vi började gå mot Victoria’s secret.

 

Tre timmar senare hade vi händerna fulla av påsar och bestämde oss för att åka hem. Jag undrade lite hur jag skulle få plats med allt det jag köpt här i London när jag skulle åka hem i slutet av sommarlovet… Vi klev på den proppfulla bussen och hoppade sen av och gick sista biten hem. När vi klev in genom dörren möttes vi av Jacob som verkade vara på väg ut.

”Vart ska du?” frågade jag och han tittade upp från sina skor som han höll på att knyta.

”Jag ska bara hem till en kompis” sa han lite snabbt.

”Okej..?” sa jag och han gick ut genom dörren. Andreas kom ut i hallen och låtsades bli chockad när han såg alla våra påsar.

”Hur mycket kläder har ni köpt egentligen..?” frågade han och skrattade lite åt oss.

”Inte för mycket i alla fall” sa jag.

”Nänä, förresten det är jag som är Andreas” sa han och vände sig mot Evelina och log lite.

”Evelina” sa hon och log lite tillbaka. Jag och Evelina gick upp på mitt rum med våra påsar.

”Är du hungrig? Jag tror jag håller på att svälta ihjäl” stönade Evelina och höll sig för magen. Jag kollade på mobilen och såg att klockan faktiskt var snart halv tre, och jag hade bara ätit frukost vid nio idag.

”Ja, jag också. Jag har inte ätit sedan nio” sa jag.

”Men jag har faktiskt inte ätit sen fem…” sa hon och jag kom på att hon hade gått upp tidigt för att åka med flyget.

”Då kanske det är bäst att gå och laga mat” sa jag och skrattade lite. Vi gick nerför trappan och in i köket. Som tur var så hade Bea lagat mat innan och sparat till oss, så det enda vi behövde göra var att värma det i mikron. Vi tog upp varsin stor portion och satte in den ena tallriken i mikron.

 

Vi åt upp väldigt snabbt men blev i alla fall mätta.

”Jaha, ska vi gå ut och sola lite nu då?” frågade jag och Evelina nickade.

”Ja, jag måste verkligen jobba lite på min solbränna” sa hon och suckade lite lätt. Vi satte in tallrikarna, besticken och glasen i diskmaskinen och sen gick vi upp på mitt rum och bytte om till bikinis. När vi kom upp kom jag att tänka på att det nu bara var fem dagar tills Harry och de andra skulle komma hem. Jag satte upp mitt hår i en knut och tog min mobil och hörlurar. Evelina gjorde likadant och sen gick vi ner och la oss i varsin solstol. Båda satte in sina hörlurar i öronen och satte på musik. Hon lyssnade säkert på Justin Bieber som vanligt. Själv visste jag inte riktigt vad jag skulle lyssna på, men jag satte sedan på Everything About You och log lite för mig själv när jag hörde killarnas röster. Tänk att lilla jag från Sverige hade fått lära känna dem, och dessutom var tillsammans med Harry.


Sorry för typ jätte kort del, men jag orkade verkligen inte skriva nu. Och eftersom jag ska bort tors-lör så kan jag inte skriva mer förräns på söndag, och då tänkte jag att det kanske var bättre att ni fick en kort del idag än ingen alls?

Had der bra!!

//Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0