Del 28

Jag vaknade av att min mobil började ringa. Jag kollade snabbt vem det var innan jag svarade. Det var Malin.

”Hej det är Amanda” svarade jag.

”Hej, det är Molly. Jo det är så att jag måste sälja cafét på grund av lite privata skäl, och de som ska köpa det vill inte ha någon som jobbar bara över sommaren…” sa Molly lite ledsamt.

”Okej… Men när säljer du det då?” frågade jag.

”På fredag, men jag måste tömma cafét på alla möbler och sånt imorgon.” svarade hon.

”Jag kan hjälpa dig med det ifall du vill?” frågade jag.

”Det skulle vara jätte snällt, men vi kan prata mer sen när du kommer idag, detta blir ju tyvärr din sista dag” sa hon.

”Det gör egentligen inte så mycket, eller, det är ju synd att du måste sälja det, men det hände ju lite mer i London än vad jag trodde när jag bestämde mig för att bo här över sommaren…” sa jag och hon skrattade lite lätt.

”Det var kul att höra att du tycker att det är okej, men nu måste jag lägga på, första kunden för dagen kommer nu, ses senare, hejdå”

”Hejdå” sa jag och la på. Jag kollade på klockan på mobilen, 7.10. Jag la mig ner igen och somnade snabbt om.

 

”AMANDAAAA!!! FRUKOOOOST” skrek Andreas nerifrån. Jag suckade och reste mig upp. Evelina låg fortfarande och sov. Jag böjde mig ner och skakade försiktigt om henne, men hon ville inte vakna. Jag suckade, igen, jag visste egentligen att det inte går att väcka henne så. Jag drog av henne täcket och kastade det i min säng. Sen tände jag lampan och blev själv lite bländad av det starka ljuset.

”Kan jag inte få sova lite till” mumlade Evelina.

”Nej! Gå upp nu och duscha, och sen kan vi äta frukost och sen kan jag berätta en sak för dig” sa jag och hon satte sig snabbt upp.

”Vadå för nå´t” frågade hon nyfiket.

”Det får du se sen” svarade jag och hon reste sig suckandes upp. ”Du kan ta duschen i Jacobs badrum så tar jag den i mitt och Andreas”

”Okej då” sa hon och letade fram sitt badlakan i sin ena väska. Jag tog rena underkläder från garderoben och gick sedan in i badrummet och in i duschen.

 

Evelinas perspektiv:

Jag tog mitt badlakan, rena underkläder, en kort sommarklänning och tunna tights, sen gick jag in i Jacobs badrum. När jag hade stängt och låst dörren kom jag på att jag glömt att ta med mig shamppo med mera in i badrummet. Jag låste upp igen och gick och hämtade de. Jag stängde och låste dörren igen och ställde in det i duschen. Jag klädde snabbt av mig och klev in i duschen. Jag piggnade sakta till och började ta schampoo i mitt gyllenbruna hår. Det var spikrakt, och jag skulle mycket hellre vilja ha det som Amandas, lite vågigt. Efter att jag duschat klart torkade jag mig och tog på mig mina underkläder. Jag satte i handduken i håret och tog sedan på mig min klänning och tightsen. Jag tog mina kläder jag sovit i och gick in på Amandas rum. Jag hörde att hon fortfarande duschade, jag var mycket snabbare än henne. Jag såg hennes hårfön ligga på bordet så jag satte i kontakten och började föna mitt hår. När det var torrt gjorde jag en inbakad fläta och satte mig på sängen med Amandas laptop medans jag väntade på att hon skulle duscha klart. Jag skrev in hennes lösenord och klickade på internet. Jag loggad in på twitter och tittade igenom m in timeline. Sen loggade jag in på min blogg och läste igenom alla nya kommentarer på det senaste inlägget, många hade frågat om ja inte kunde ha en twitcam snart. Jag började skriva ett nytt inlägg som handlade lite om att jag var i London nu mm. Jag skrev även att jag kunde ha en twitcam ikväll klockan nio. Amanda kom in i rummet och tittade på datorn vad jag gjorde.

”Hur många är det egentligen som följer din blogg?” frågade hon medans hon tog fram en tunika och tights från garderoben.

”Runt 15 till 20 tusen” svarade jag. Det kändes rätt så overkligt egentligen, att lilla jag från Lund har en blogg som så många läser. Jag lägger ofta upp recept eftersom jag älskar att laga mat, jag skriver lite om vad jag gör och om mitt liv, men jag vill inte skriva för mycket, man vet ju liksom inte vem som läser den. Jag brukar ha twitcam minst en gång i månaden, och då brukar jag ha runt 10 000 viewers. På twitter kom jag för några dagar sen, över tjugotusen followers. Men Amanda skulle säkert många fler ifall hon skaffade twitter. Men hon är lite osäker på ifall hon vill ha det eller inte, men jag kan nog övertyga henne om att skaffa det.

”Jag är klar nu, ska vi gå ner och äta frukost nu?” sa Amanda och jag nickade. Jag loggade ut från min blogg och från twitter sen la jag hennes dator på skrivbordet och vi gick ner. Andreas, Jacob och Wille satt redan och åt. Amanda satte sig ner mittemot Jacob och jag satte mig på stolen bredvid henne mittemot Andreas. Wille satt på kanten mellan mig och Andreas. Han och Viktoria skulle ju åka hem till Sverige idag.

 

Andreas perspektiv:

Jag satt och tittade lite på Evelina, hon var sjukt snygg. Hon hade den perfekta kroppen och hennes ögon var så fina…, Andreas skärp dig! Amanda sa ju innan att hon har en pojkvän. Men ändå, hon är så fin.

”Eller vad säger du Andreas?” hörde jag Amanda säga och jag tittade frågande på henne.

”Va?” frågade jag förvirrat.

”Jo, vi pratade om att gå på bio imorgon kväll, du, jag, Evelina och Jacob” sa Amanda och skrattade åt mig.

”Ehm, ja visst, det blir bra” sa jag och reste mig upp och gick upp för trappan in på mitt rum.

 

Evelinas perspektiv:

Klockan var kvart i tre och Amanda hade gått för några minuter. Det kändes lite konstigt att vara hemma utan henne hos hennes släkt, men jag hade snabbt känt mig som hemma. Och detta var ju trots allt sista gången hon gick till cafét, hon hade berättat det för mig innan, så nu skulle vi ha ännu mer tid tillsammans. Jag saknade Adam lite, men hade pratat med honom lite. Jag hade även pratat lite snabbt med Theo. Han hade satt att han saknade mig och längtade tills jag kom hem. Jag loggade in på twitter och skrev en tweet.

London is so amazing, I really love it! Xx

 

Amandas perspektiv:

Jag kom till cafét som var smockfullt. Alla som brukade komma hade tydligen hört att det skulle säljas och kom en sista gång innan det bytte ägare. När jag klev in var det många som hälsade på mig och jag hälsade tillbaka. Jag gick till Malin som stod vid kassan och sa att jag kunde ta över. Hon log tacksamt mot mig och började istället duka av disk och torka av bord.

 

När klockan var sju var det inte lika många där längre, och det var dags för mig att sluta. Jag skulle åka direkt till flygplatsen för att säga hejdå till mamma och Wille. Jag sa hejdå till Malin och vi bestämde en tid som jag skulle komma imorgon oh hjälpa henne med att tömma cafét. Jag skyndade mig till bussen och en kvart senare var jag på flygplatsen. Jag ick in och såg direkt de andra. Jag gick fram till dem. Evelina, Wille och Jacob satt på en bänk, mamma och Bea stod upp och pratade om nånting och Andreas stod och höll på med sin mobil.

”Hej” sa jag och satte mig ner bredvid Jacob på bänken. Lite efter det kom Ida och hennes mamma gående och Wille reste sig genast upp och gav Ida en kram. Jag tittade lite på dem, även fast Wille påstod att de bara var vänner, så kunde jag se att han gillade henne och var rätt säker på att hon gillade honom också. Det dröjer nog inte många veckor innan de är tillsammans, haha.



Här är den tjugoåttonde deln ;) Vad tycker ni? Förresten, tycker ni att jag ska börja med att lägga till bilder igen?


Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker, så vi säger så här: Minst en kommentar till nästa?

Ha det bra //Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love it ;)

2012-05-21 @ 16:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0